Eurofaktor chce rozszerzyć sieć dystrybucji do 450 punktów w 2006 r.

Internet Securities
04-10-2006, 16:22

Nowy prezes zarządu giełdowego Eurofaktora Solution chce przyspieszyć realizację strategii spółki, zatwierdzoną w kwietniu.

Nowy prezes zarządu giełdowego Eurofaktora Solution Tomasz Tomaszewski chce przyspieszyć realizację strategii spółki, zatwierdzoną w kwietniu. Do końca tego roku spółka chce poszerzyć sieć dystrybucji pożyczki gotówkowej do 450 punktów, a w przyszłym roku wprowadzić nowe produkty dla klientów detalicznych.

„Strategia Eurofaktora jest dobra, bo daje nam możliwości dywersyfikacji ryzyka operacyjnego i finansowego. Trzeba jednak przyspieszyć tempo jej realizacji” – powiedział podczas spotkania z dziennikarzami Tomaszewski, który został powołany na stanowisko prezesa 25 sierpnia.

W kwietniu Eurofaktor przedstawił nową strategię, która zakłada zmianę profilu działalności i ograniczenie działalności faktoringowej na rzecz rozwoju usług dla klientów detalicznych oraz małych i średnich firm.

„Struktura, którą docelowo chciałbym mieć po stronie bilansu, to 33% małe firmy, po tyle samo detal i korporacje. Staramy się odchodzić do finansowania takich sektorów, jak górnictwo, czy metalurgia i zwiększać wolumeny po stronie pożyczek gotówkowych” – powiedział Tomaszewski.

Przyznał, że faktoring dla małych i średnich firm rozwija się za wolno i obecny poziom zaangażowanie spółki w ten segment jest niezadowalający. Spółka chce obsługiwać firmy o obrotach do 30 mln zł rocznie.

Tomaszewski powiedział, że docelowo chce rozszerzyć sieć dystrybucji do 600 multiagencji, z którymi współpracuje Eurofaktor w zakresie sprzedaży AutoCash, pożyczki gotówkowej pod zastaw samochodu. Obecnie spółka ma sieć sprzedaży liczącą 350 punktów.

„Będę zadowolony, jeśli do końca roku będziemy posiadali 450 punktów sprzedaży naszych produktów. Jeśli uda nam się przyspieszyć ten proces, to niewykluczone, że sprzedamy do końca roku pożyczki gotówkowe wartości 18 mln zł” – powiedział prezes.

Dodał, że w przyszłym roku w ofercie powinny pojawić się nowe produkty dla klientów detalicznych.

Eurofaktor chce także wyspecjalizować się w udzielaniu pożyczek pomostowych dla deweloperów. Spółka rozmawia obecnie z kilkoma bankami w sprawie wspólnego finansowania deweloperów.

„Do końca 2007 roku chcemy mieć portfel 100 mln zł ulokowanych w tym obszarze działalności. Ta działalność pozwoli nam stać się ogniwem pośrednim pomiędzy deweloperem a bankiem” – powiedział Tomaszewski.

W I półroczu zysk netto Eurofaktora wyniósł 1,06 mln zł wobec 5,09 mln zł rok wcześniej, przy wyniku z działalności faktoringowej wysokości 5,14 mln zł wobec 9,79 mln zł w I półroczu 2005 roku

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Eurofaktor chce rozszerzyć sieć dystrybucji do 450 punktów w 2006 r.