Facebook znowu przejmuje

Facebook kupuje firmę Oculus.

To mocne wejście najpopularniejszego portalu społecznościowego na rynek sprzętu hardware’owego do ubierania. Oculus opracował urządzenie o nazwie rift, które przypomina gogle narciarskie. Zakładane przez graczy komputerowych wirtualne okulary dają poczucie, jakby się było w środku gry. Podobny projekt zaprezentował koncern Sony, który przekazał programistom tzw. projekt Morfeusz.

Mark Zuckerberg poinformował, że Facebook przygląda się platformom przyszłości, a Oculus ma szansę na stworzenie najbardziej społecznej platformy, która zmieni nasz sposób pracy, gry i komunikacji. Zapłaci za przejęcie Oculusa 400 mln USD w gotówce, resztę 23,1 mln swoich akcji.

W przypadku osiągnięcia zakładanych celów wypłaci firmie dodatkowo 300 mln USD. To kolejna transakcja portalu, z którego korzysta ponad miliard użytkowników na świecie, po zakupie za 19 mld USD producenta aplikacji WhatsApp. Portal jest na rynku dopiero 10 lat, a w maju 2012 r. wszedł na nowojorską giełdę. Dokonał już ponad 40 przejęć.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane