Fagor w objęciach Amiki

Firma złożyła hiszpańskiej Edesie ofertę przejęcia marki Fagor. AGD z tym logo chce sprzedawać w Europie Zachodniej.

Trwające od kilku lat próby wprowadzenia na Półwysep Iberyjski marki Amica nie przyniosły oczekiwanych efektów. Polski producent zdecydował się więc wejść na tamtejsze rynki kuchennymi drzwiami — uzyskać prawa do zadomowionej tam marki dużego AGD.

INWESTYCJE W DÓŁ:
Zobacz więcej

INWESTYCJE W DÓŁ:

Wiceprezes Amiki Wojciech Kocikowski zapowiada, że nakłady inwestycyjne grupy w 2018 r. mogą sięgnąć 60 mln zł. W tym wyniosą 100 mln zł. ARC

— Fagor jest marką bardzo dobrze znaną na rynku hiszpańskim, ciągle ma w nim spore udziały — wyjaśnia Wojciech Kocikowski, wiceprezes Amiki. Prawo jej używania ma będącą w upadłości firma Edesa Industrial, z którą Amica obecnie prowadzi negocjacje. Do ustalenia jest to, jak długo polska spółka będzie mogła się posługiwać marką Fagor, na jakich dokładnie rynkach oraz ile za to zapłaci. Całkowita wartość transakcji mogłaby wynieść do 5 mln EUR. Jeszcze w tym roku spodziewać się można informacji o postępie w rozmowach. Amica nie zamierza natomiast kupować od Edesy fabryki, w której wytwarzany jest sprzęt AGD, chociaż nie wyklucza współpracy z producentem.

— Najważniejszy jest dla nas rynek hiszpański, a także portugalski. Staramy się jednak o możliwość używania marki Fagor także na innych zachodnioeuropejskich rynkach — mówi wiceprezes Amiki. Firma szacuje, że potencjał sprzedaży w Hiszpanii w ciągu paru najbliższych lat może wynieść kilkadziesiąt milionów euro. Fagor to niejedyna marka sprzętu AGD, która mogłaby trafić w ręce Amiki. Spółka nie wykluczyła kolejnych przejęć dystrybutorów tych urządzeń.

Najbardziej zależałoby jej na markach, które — podobnie jak Fagor — są w kłopotach. Wielkopolska firma w wielu krajach posługuje się lokalnymi brandami i nadal chce postępować w ten sposób. Amica zapisała w strategii, że docelowo w 2023 r. ma osiągnąć 5 mld zł przychodów. Plan na 2018 r. to 3,2 mld zł. Zdaniem Wojciecha Kocikowskiego, cel jest bardzo ambitny — oznaczałby spory wzrost w stosunku do 2,8 mld zł, które spółka chce wypracować w tym roku, dlatego nie wyklucza zweryfikowania tego założenia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Fagor w objęciach Amiki