Urząd uznał, że spółka w związku z transakcją przeniesienia znaków do Famur Brand Sp. z o.o. i zawarcia umowy na korzystanie ze zbytego znaku towarowego nieprawidłowo uznawała w koszty uzyskania przychodów uiszczane opłaty licencyjne.
Konsekwencją w przypadku wydania decyzji podatkowej będzie zapłata podatku CIT w wysokości 17,7 mln zł. Kwota ta będzie powiększona o odsetki w wysokości 4,4 mln zł.
Famur już w lutym tego roku zawiązał rezerwy na ten cel.
"Spółka podtrzymuje swoje dotychczasowe stanowisko, (...) zgodnie z którym przeniesienie znaku towarowego do Famur Brand Sp. z o.o. i ponoszenie przez Emitenta kosztów opłat licencyjnych było zgodne z obowiązującymi w badanym okresie przepisami prawa oraz było uzasadnione zarówno gospodarczo, jak i ekonomicznie. Emitent nie zgadza się z wnioskami organu podatkowego zawartymi w wyniku kontroli. Spółka podejmie wszelkie przewidziane przepisami prawa podatkowego działania i środki odwoławcze mające na celu obronę własnego stanowiska mając w szczególności na uwadze, że wynik kontroli nie zawiera merytorycznego uzasadnienia ograniczając się jedynie do opisu stanu faktycznego" - podał Famur.