FB Antczak stawia wieżowiec premium

opublikowano: 20-08-2019, 22:00

Apartamentowce lubią Warszawę. Firma z Kalisza zamierza wzbogacić stolicę o kolejny

FB Antczak, kaliski deweloper i od blisko czterdziestu lat generalny wykonawca, który realizuje inwestycje mieszkaniowe, komercyjne i logistyczno-przemysłowe, doda do portfolio nowość: ekskluzywny wieżowiec.

FB Antczak, generalny wykonawca i deweloper, którego wiceprezesem
jest Marcin Antczak, chce się sprawdzić w segmencie luksusowych rezydencji.
Przy warszawskim rondzie ONZ zamierza wybudować 105-metrowy wieżowiec.
Zobacz więcej

SMAK NA PREMIUM:

FB Antczak, generalny wykonawca i deweloper, którego wiceprezesem jest Marcin Antczak, chce się sprawdzić w segmencie luksusowych rezydencji. Przy warszawskim rondzie ONZ zamierza wybudować 105-metrowy wieżowiec. Fot. Marek Wiśniewski

— Chcemy się sprawdzić w nowym segmencie. Z dużą pracownią architektoniczną o zasięgu międzynarodowym — JSK Architekci — przygotowujemy apartamentowiec klasy premium, który powstanie w centrum Warszawy w okolicy ronda ONZ. Jesteśmy na etapie najważniejszych uzgodnień. Uzyskaliśmy już decyzję o warunkach zabudowy. Jesienią spodziewamy się otrzymać pozwolenie na budowę — mówi Marcin Antczak, wiceprezes FB Antczak.

W centrum stolicy znajdują się już dwa rozpoznawalne wieżowce typu premium. Jednym z nich jest Złota 44. Projekt budynku wyszedł spod ręki Daniela Libeskinda, ma 192 metry wysokości. Na 52 piętrach znajduje się ponad 280 mieszkań. Po sąsiedzku luksusowe „M” oferuje wysoki na 160 metrów Cosmopolitan. Projekt Helmuta Jahna ma 44 piętra i 236 mieszkań. Inwestycja FB Antczak ma się różnić od dotychczasowej oferty — będzie bardziej butikowa.

— Nie boimy się konkurencji. Popyt na obiekt premium w dużej mierze zależy od tego, w jaki sposób budynek został zaprojektowany. Nasza inwestycja będzie mieć ponadstumetrową wieżę, co da ok. 6 tys. m kw. powierzchni użytkowej mieszkań — zdradza Marcin Antczak.

Przy tworzeniu projektu deweloper korzysta ze wsparcia merytorycznego High Level Sales & Marketing, marki stworzonej przez Tacit Investment, firmy sprzedającej nieruchomości premium, m.in. Cosmopolitan.

Planują z Excelem

W stolicy, a także w Łodzi, Wrocławiu i Kaliszu deweloper obecny jest już z własnymi osiedlami mieszkaniowymi. Buduje w segmencie popularnym, głównie na obrzeżach miast.

— Oprócz dobrej architektury i jakości liczy się bezpieczeństwo projektu, które postrzegamy przez pryzmat cyfr — zależy nam, aby zmieścić się w założonym kosztorysie, dlatego bardzo dokładnie planujemy — wyjaśnia Marcin Antczak.

W rodzinnym mieście firma niedawno zakończyła rewitalizację dawnej fabryki fortepianów i pianin Calisia, gdzie powstał kompleks hotelowo-biznesowy Calisia One.

65937540-8c2f-11e9-bc42-526af7764f64
Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Celem dewelopera jest rokroczne zwiększanie portfela inwestycyjnego o kilkanaście procent, ale chce to robić z głową.

— Nie silimy się na budowę obiektu noclegowego w Warszawie. Kompleksy hotelowo-biurowe zamierzamy realizować w innych miastach, np. Zielonej Górze i Gdańsku. Stolica ma już ponad 20 tys. łóżek, a w przygotowaniu jest drugie tyle. Rynek wkrótce będzie nasycony. Co więcej, z perspektywy inwestora warszawski segment hotelarski nie jest wcale taki atrakcyjny: grunty są bardzo drogie, koszty pracy także, a stopa zwrotu podobna jak w innych metropoliach Polski — mówi Marcin Antczak.

Nowa strategia

Nowe działania to pokłosie niedawno wdrożonej strategii zakładającej rozdział na trzy marki: Antczak Residential, Antczak Construction i Antczak Investment. Pierwsza odpowiada za własne inwestycje mieszkaniowe, druga specjalizuje się w budowie obiektów, pod trzecią marką realizowane są inwestycje w sektorze nieruchomości komercyjnych.

— Wszystkie marki znajdują się pod parasolem FB Antczak. Ten model pozwala nam jeszcze lepiej zarządzać projektami i niwelować zagrożenia, z jakimi musi się mierzyć dziś branża. Nasi pracownicy są wyspecjalizowani w konkretnych segmentach, co umożliwia nam terminową realizację projektów w założonym kosztorysie — Marcin Antczak.

OKIEM EKSPERTA

Odpowiednie przygotowanie

MARCIN KRASOŃ, ekspert portalu obido.pl

W Warszawie nie brakuje mieszkań typu premium, których cena za 1 m kw. przekracza 20 tys. zł. Najwięcej znajduje się w okolicy ogrodu Saskiego i Łazienek Królewskich. Nie są to jednak wysokie apartamentowce, lecz ekskluzywne budynki o mniejszej liczbie kondygnacji. Zdecydowanie bardziej rozpoznawalne są wieżowce Złota 44 i Cosmopolitan ze względu na wielkość i lokalizację. Do grona luksusowych wieżowców śmiało można zaliczyć projekt firmy FB Antczak. Warszawski rynek premium wydaje się wciąż otwarty na nowe projekty — wszystko zależy od lokalizacji i odpowiedniego przygotowania. Na przykład apartamenty znajdujące się przy ul. Twardej w Cosmopolitanie sprzedały się szybciej niż we wprowadzonym wcześniej na rynek wieżowcu Złota 44.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dominika Masajło

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu