FCA buduje system dla e-aut

opublikowano: 26-06-2019, 22:00

Koncern podpisał umowy, które ułatwią mu wprowadzanie rozwiązań wspierających rozwój e-mobilności i sprzedaż e-aut.

Enel X i ENGIE to nowi partnerzy Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Obie firmy działają w sektorze energetycznym. Udział we współpracy wezmą również spółki zależne ENGIE, specjalizujące się w magazynowaniu energii. Partnerem będzie też EVBox — spółka produkująca stacje ładowania samochodów elektrycznych. Współpraca obejmie wszystkie główne rynki w Europie. Firma Enel X będzie pracowała wspólnie z FCA na terenie Włoch, Hiszpanii i Portugalii, natomiast z ENGIE na 14 innych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Dzięki umowom dilerzy FCA będą mogli wprowadzić do oferty rozwiązania i usługi z zakresu ładowania przeznaczone dla klientów detalicznych i biznesowych. Przedsięwzięcie obejmie ponadto badania naukowe i laboratoryjne nad nowymi technologiami ograniczającymi całkowity koszt posiadania pojazdów elektrycznych.

ALE MODEL:
ALE MODEL:
Kolejna generacja Fiata 500, która ma zadebiutować na genewskich targach motoryzacyjnych w marcu 2020 r., będzie dostępna zarówno jako auto spalinowe, mildhybrid oraz elektryczne. To tym modelem Fiat chce elektryfikować ulice Europy
ARC

— Pracujemy nad stworzeniem ekosystemu partnerów, produktów i usług na wielu rynkach, aby sprostać dynamicznie zmieniającym się oczekiwaniom klientów wobecpojazdów elektrycznych — mówi Mike Manley, dyrektor generalny FCA.

Celem nawiązanego partnerstwa będzie stworzenie oferty prywatnych i publicznych rozwiązań ładowania aut na potrzeby wsparcia sprzedaży pojazdów elektrycznych FCA, które wkrótce trafią na rynek. Nabywcy tych aut będą mogli skorzystać z możliwości zainstalowania przydomowych stacji ładowania. Każdy z partnerów zapewni obsługę klientów w zakresie oceny wykonalności instalacji stacji naściennej i samego wykonania, jak również bieżącej obsługi i konserwacji przez cały okres użytkowania pojazdu i stacji. Klienci zyskają także dostęp do niedrogich i wygodnych rozwiązań w publicznych punktach ładowania.

Ponadto FCA wspólnie z partnerami będzie opracowywać aplikacje ułatwiające wyszukiwanie publicznych punktów ładowania, jak również rozliczanie usług ładowania dzięki zintegrowanym funkcjom łączności w pojazdach. Pod koniec 2018 r. koncern zapowiedział trzynaście nowych lub zmodernizowanych modeli elektrycznych, które mają się pojawić w latach 2019-21. FCA chce skoncentrować się na rozbudowie technologi hybrydowej i napędach elektrycznych. Po fiacie 500 kolejnym elektrycznym modelem ma być mały SUV alfy romeo. Panda ma otrzymać wersję z tzw. miękką hybrydą, a fabryka w Melfi przygotowuje się do produkcji wersji plug-in jeepa renegade, który na rynku pojawi się w 2020 r. Wszystkie inwestycje FCA wycenia na około 5 mld EUR.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane