Federacja chce ujednolicić ceny

Jacek Pochłopień
opublikowano: 21-05-1999, 00:00

Federacja chce ujednolicić ceny

Powstała nowa organizacja branżowa

Dzięki utworzeniu nowej organizacji polskie firmy mogą stać się bardziej widoczne na zagranicznych imprezach. Wystawcy będą za to mieć ograniczony wybór — organizatorzy chcą uzgodnić ceny oferowanych usług.

Rozpoczęła działalność Federacja Organizatorów Targów i Wystaw Zagranicznych. Utworzyło ją sześć firm: Biuro Promocji Zagranicznej Expo, Eltar, Centrum Promocji KIG, Międzynarodowe Targi Pomorza i Kujaw, Polexpo Exhibitions i Polsko-Rosyjska Izba Przemysłowo-Handlowa. Prezesem została Alicja Górska, szef BPZ Expo. Stanowisko to mają zajmować kolejno szefowie firm członkowskich. Kadencja trwa sześć miesięcy. Członkiem wspierającym organizację jest firma Eurocargo Rail.

Koordynacja działań

— Głównym zadaniem organizacji jest ujednolicenie i koordynacja występów polskich firm na imprezach zagranicznych. Na wielkich targach rodzime przedsiębiorstwa często giną w tłumie — tłumaczy Alicja Górska.

Idzie o to, aby polskie firmy, nawet jeśli wybierają się na imprezę z różnymi organizatorami, występowały w tej samej hali, prezentowały się w jednym katalogu, podobnie jak robią to zachodnie przedsiębiorstwa.

Jednolite ceny

Nowa propozycja organizatorów wyjazdów na zagraniczne imprezy ma swoje plusy i minusy. Wystawcy mogą zyskać na tym, że będą występować razem a polska obecność na imprezie zostanie wyraźnie zaakcentowana. Mankamentem może być natomiast to, że zostanie ograniczony wybór ofert udziału w zagranicznych targach. Nie idzie tu o budowę stoisk, bo choć zakładane jest ujednolicenie, stanowiska nie będą identyczne. Chodzi przede wszystkim o koszty udziału w imprezach — firmy zrzeszone w federacji będą proponować identyczne ceny.

— Zadbamy o to, aby oferta była najwyższej jakości — zapewnia Alicja Górska.

Nie wiadomo jeszcze, jak dokładnie będzie działać federacja, ale Alicja Górska zakłada, że koordynacja działań może przyczynić się do obniżenia kosztów wynajmu powierzchni wystawienniczej, hoteli itp.

— Będzie to jednak możliwe dopiero od 2000 r. Warunki udziału w imprezie uzgadnia się rok wcześniej — tłumaczy Alicja Górska.

Deklaruje ona, że organizacja jest otwarta na wszystkich, którzy chcieliby do niej przystąpić. Koordynacja wystąpień na zagranicznych imprezach jest głównym, ale nie jedynym celem działania federacji. Organizacja zamierza np. współpracować z Ministerstwem Gospodarki w opracowywaniu zasad zwrotu kosztów udziału w targach. Alicja Górska szacuje, że członkowie federacji mają 90 proc. udziału w rynku organizacji wyjazdów na zagraniczne imprezy.

Jacek Pochłopień

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jacek Pochłopień

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Federacja chce ujednolicić ceny