Czytasz dzięki

Fenomen Tesli [PODCAST]

opublikowano: 20-11-2020, 06:00

Niepełnoletnia Tesla detronizuje motoryzacyjne tuzy. Produkując niespełna 400 tys. aut rocznie, jest warta więcej niż Toyota, Volkswagen i Daimler razem wzięte.

Jak produkując auta elektryczne, na których wszyscy tracą, można zarabiać? Na czym polega spektakularny sukces firmy, która obaliła stare zasady ? W czym tkwi haczyk?

Wspólnie z gośćmi „Pulsu Biznesu do słuchania” właśnie tego haczyka szukamy.

Maciej Mazur, prezes Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, przekonuje, że gdyby nie szalony pomysł Tesli budowania aut, na które nie ma popytu, nie byłoby dziś pojęcia elektromobilność, a on sam pewnie zajmowałby się czymś innym.

Artur Włodarski, dziennikarz motoryzacyjny, opowiada o tym, jak Volkswagen pomógł Tesli i wyjaśnia co to jest energetyczne combo. Obnaża też kochliwą naturę tej spółki. Tak! Jest o romansach i zdradach.

Suchej nitki na produktach tej marki nie zostawia Jakub Tabędzki. Poznański biznesmen jest jednym z pierwszych Polaków, który teslę kupił. Punktuje słabą jakość produktów i fatalną obsługę, a jednocześnie zapewnia, że nadal teslą jeździ, bo mimo wad to auto nie ma na rynku godnego konkurenta. Teslę od kuchni pokazuje Paweł Gos, szef spółki Exact Systems, zajmującej się kontrolą jakości. Bywał w fabrykach koncernów motoryzacyjnych, był i w fabryce Tesli. Jego opowieść dotyczy jednak nie tylko zaplecza tej marki. Jest też obrazem tego, z czym Tesla jako producent musi się mierzyć i jak to sobie ułatwia.

Ostatnia rozmowa jest o… czarach. Przemysław Barankiewicz z domu maklerskiego Finax opowie, jak Elon Musk oczarował inwestorów i o tym, czy zysk i gotówka jako giełdowe fundamenty mają znaczenie dla nowego pokolenia inwestorów.

Wszystkie odcinki „Pulsu Biznesu do słuchania” znajdziecie na stronie www.pb.pl/dosluchania i w aplikacjach podcastowych, w tym na Spotify i Apple Podcasts.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane