Fiat zarabia mimo spowolnienia w USA

RB, Bloomberg
opublikowano: 11-07-2008, 00:00

Największy włoski producent aut znalazł sposób na zarabianie na amerykańskim rynku mimo spowolnienia w gospodarce i rekordowych cen paliw. Sprzedaje sportowe auta Maserati po 115 tys. USD.

— Są znacznie tańsze niż ferrari czy mercedesy klasy S i bardziej egzotyczne — mówi Wes Brown, analityk firmy badawczej Iceology.

W czerwcu sprzedaż Maserati skoczyła o 20 proc., a od początku roku o 16 proc., do 1353 sztuk. Wynik jest jeszcze lepszy, jeśli wziąć pod uwagę, że sprzedaż luksusowych aut w USA spadła o 15 proc.

— Aby zwiększyć poczucie luksusu, ograniczymy produkcję — mówi Paul Faletti, szef Maserati w USA.

Fiat kupił podupadającą markę Maserati w 1993 r., ale zyski zaczęła przynosić dopiero w ubiegłym roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu