Fibaro przebija się w Japonii

Rozwiązaniami stworzonymi w Polsce zainteresował się operator telekomunikacyjny z Kraju Kwitnącej Wiśni. Włącza je właśnie do swojej oferty.

W lipcu poznańska spółka Fibar specjalizująca się w produkcji systemów automatyki budynkowej i smart home trafiła w ręce Włochów. Firmę zakupiła grupa Nice, w ofercie której są m.in. inteligentne mechanizmy do bram wjazdowych czy szlabanów. Celem integracji – jak zaznaczali wówczas przedstawiciele obydwu stron transakcji – było połączenie technologicznych kompetencji Polaków z międzynarodowym zasięgiem działania włoskiego partnera. Teraz firma, która w najbliższych latach będzie zarządzana jeszcze przez dotychczasowy zespół menedżerski, pochwaliła się pierwszym po fuzji dużym kontraktem. Został zawarty z Kddi, japońskim operatorem telekomunikacyjnym. W myśl umowy, swoje urządzenia z segmentu smart home, funkcjonujące pod marką Fibaro, włączy do oferty nowego kontrahenta. A w grę wchodzą czujniki ruchu, natężenia światła i poziomu temperatury oraz inteligentne włączniki urządzeń elektrycznych z funkcją pomiaru energii.  

Wyświetl galerię [1/2]

Stworzona w Polsce marka Fibaro będzie dostępna dla japońskich klientów. W kraju tym sprzedawane będą urządzenia z segmentu smart home. ARC

Krzysztof Banasiak, członek zarządu Fibar, zaznaczył, że spółka wkracza na rynek bardzo wymagający dla firm spoza Azji i Stanów Zjednoczonych. Wprowadzenie produktów do Japonii wymagało m.in. dostosowania ich do nowych częstotliwości, ale także uzyskania szeregu wymaganych certyfikatów, m.in. w zakresie bezpieczeństwa. Należąca do spółki fabryka – jak dodaje jej przedstawiciel – przeszła też „najbardziej szczegółowy audyt w swojej ośmioletniej historii”. 

Dotychczas Fibar Group poza Polską aktywnie działała m.in. w Niemczech, Holandii, Norwegii i Francji. A po zmianie właściciela do jej strategii rozwoju wpisano zintensyfikowaną ekspansję zagraniczną. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Fibaro przebija się w Japonii