Firmom nie brakuje zapału, ale rzetelności

opublikowano: 21-05-2015, 00:00

Przedsiębiorcy w oczach Polaków są pracowici, oszczędni i profesjonalni. Brakuje im uczciwości i terminowości.

Polacy widzą przedsiębiorców w pozytywnym świetle, choć mają też do nich poważne zastrzeżenia — wynika z sondażu, który przeprowadził w styczniu i marcu TNS Polska na zlecenie Rzetelnej Firmy na próbie ok. 1 tys. Polaków w wieku minimum 15 lat. Respondenci musieli określić w siedmiostopniowej skali, na ile dana cecha charakteryzuje polskich przedsiębiorców. Do wyboru była pracowitość, oszczędność, profesjonalizm, kreatywność, innowacyjność, rzetelność, terminowość oraz uczciwość. Najlepiej oceniona zostałapracowitość. Tylko 12 proc. respondentów uznało, że przedsiębiorcy są leniwi. Polacy nie odmówili też firmom profesjonalizmu — 57 proc. ankietowanych uważa, że ludzie tworzący w Polsce biznes są profesjonalni, a tylko przez 13 proc. uznało ich za nieprofesjonalnych. Odrobinę mniej, bo 56 proc. respondentów, dostrzega oszczędność rodzimych przedsiębiorców. Natomiast według 16 proc. właściciele polskich firm są rozrzutni. Kreatywność oraz innowacyjność firm pozytywnie oceniło odpowiednio 56 i 55 proc. ankietowanych, a negatywnie — 16 i 13 proc. Najsłabiej Polacy oceniali w badaniu cechy związane z etyką. Dla co piątego respondenta przedsiębiorcy są wyjątkowo nierzetelni, nieterminowi i nieuczciwi, a na pozytywne cechy w tym obszarze wskazuje mniej niż połowa Polaków. Zdaniem Waldemara Sokołowskiego, prezesa Rzetelnej Firmy, sami przedsiębiorcy potwierdzają swoją nierzetelność. Z niedawnego badania Krajowego Rejestru Długów „Portfel należności polskich przedsiębiorstw” wynika przecież, że tylko 17,1 proc. firm nie ma problemu z wyegzekwowaniem zapłaty za faktury od swoich klientów i kontrahentów. — Wciąż zdarza się, że firmy nie płacą swoim kontrahentom, a więc są nieterminowe i nieuczciwe. To negatywnie wpływa na kondycję polskiego biznesu, bo przekłada się na brak zaufania i utracone korzyści— komentuje Waldemar Sokołowski. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu