Firmy liczą na wyższą sprzedaż

opublikowano: 08-05-2019, 22:00

Małe i średnie spółki spodziewają się wzrostu popytu na swoje usługi i produkty. Sen z powiek spędza im brak pracowników.

Wzrostu sprzedaży swoich produktów i usług w najbliższym czasie spodziewa się 40 proc. firm z sektora MŚP — wynika z badania Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL). Dla prawie 55 proc. przedsiębiorców jest to czynnik, który w największym stopniu wpływa na poprawę ich sytuacji. Co ciekawe, lepsza sprzedaż pomoże urosnąć szczególnie najmniejszym spółkom — tak twierdzi 68 proc. z nich. W przypadku małych spółek odsetek wynosi 59 proc., a wśród zatrudniających od 50 do 249 pracowników— niecałe 54 proc. Wśród sześciu badanych branż gorącego sezonu najbardziej oczekują hotelarze i restauratorzy (74 proc. wskazań), budowlańcy (67 proc.) oraz handlowcy (63 proc.).

W rozkręceniu biznesu w drugim kwartale tego roku w opinii 36 proc. przedstawicieli sektora MŚP pomoże również wprowadzenie nowego produktu lub usługi. I tutaj, odwrotnie niż w przypadku sezonowej dynamiki sprzedaży, na ten czynnik najbardziej liczą średnie firmy (43 proc. wskazań), następnie małe (40 proc.) i mikro (39 proc.). Optymizm związany z uruchomieniem nowego produktu dotyczy w największym stopniu firm handlowych (51 proc.), produkcyjnych (45 proc.) oraz transportowych (39 proc.).

Tylko 15 proc. pytanych spółek obawia się spadku zamówień — głównie z powodu sytuacji na rynku pracy. Aż sześć na dziesięć podmiotów zgłasza problemy ze znalezieniem pracowników, a ponad połowa obawia się rosnących oczekiwań płacowych. — Przedsiębiorcy od kilku kwartałów jak mantrę powtarzają, że najważniejszym czynnikiem, który może zahamować rozwój ich firm, jest mała dostępność pracowników. Dlatego obok korzystania z coraz mniejszej puli bezrobotnych, zatrudniania osób z Ukrainy, warto sięgać po jeszcze dwa lekarstwa — radzi Radosław Kuczyński, prezes EFL. Pierwsze to automatyzacja pracy, natomiast drugie — sięganie po seniorów, którzy coraz chętniej chcą aktywnie spędzać czas na emeryturze.

Sprawdź program warsztatu "Sales Team Level Up", 29 sierpnia 2019, Warszawa >>

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane