Firmy nie chcą płacić za potencjał

Jakub Kram
07-09-2005, 00:00

Usługi telefonii stacjonarnej dla biznesu rowijają się. Najdroższe rozwiązania dostępne są dla wielkich firm, jednak widać już zmiany.

— Największe korzyści przynoszą operatorom podstawowe usługi telefoniczne, takie jak dostęp ISDN oraz dostęp pośredni przez prefiks. Taka sytuacja będzie utrzymywała się jeszcze przez długi okres. Chociaż nie można spodziewać się tak dużych wzrostów jak rok czy dwa lata temu. Rynek usług telefonicznych charakteryzuje się dużą dynamiką cen — mówi Marcin Kotlarski, starszy kierownik ds. produktu w Energis Polska.

Dla oszczędności

Już kilka lat temu duże korporacje, których systemy telekomunikacyjne są bardzo rozbudowane, zwróciły uwagę na rolę, jaką odgrywają koszty ich eksploatacji. Dla małych i średnich firm, z uwagi na ograniczone fundusze, koszty są sprawą niezwykle istotną. Mały biznes jest zainteresowany przede wszystkim efektywnością przy niskich opłatach za usługę czy rozwiązanie.

— Małe i średnie firmy oczekują więc przejrzystych zasad rozliczeń i nie chcą płacić za usługi, z których nie korzystają. Dlatego klienci biznesowi coraz częściej wybierają oferty z naliczaniem sekundowym. Obserwujemy też ogromny dystans tego typu klientów do wszelkiego rodzaju ofert, w których ceny połączeń są uzależnione od wysokości stałej opłaty minimalnej, którą trzeba uiszczać niezależnie od tego, czy w danym miesiącu osiągnęło się dany pułap wydatków na połączenia czy nie — tłumaczy Karol Wieczorek, rzecznik Tele2.

Oprócz kosztów, dla firm z sektora MSP niezwykle ważną rolę odgrywają usługi, które pozwalają na bieżące monitorowanie wydatków związanych z infrastrukturą IT.

Nowe propozycje

— Operatorzy skupiają się na podniesieniu jakości obsługi klienta i atrakcyjności oferty cenowej. Bardzo ważnym elementem rozwiązań telekomunikacyjnych staje się także dostęp on-line do billingu połączeń i raportów zarządczych. Nowe możliwości rozwoju może przynieść również szersze wykorzystanie w biznesie usług sieci inteligentnej — tłumaczy Marcin Kotlarski.

Mniejsze firmy coraz częściej korzystają z usług, które pozwalają na zwiększenie efektywności pracy przy jednocześnie niższych kosztach. Usługami takimi mogą być infolinie 0800 czy 0801, które pozwalają na realizację skomplikowanych scenariuszy połączeń.

— Obecny poziom cenowy tego typu usług sprawia, że praktycznie każda firma może pozwolić sobie na wdrożenia tych rozwiązań do zarządzania połączeniami przychodzącymi. Firmy odnoszące sukces na rynku już dawno dostrzegły korzyści wynikające z wykorzystania usług sieci inteligentnej — przekonuje Marcin Kotlarski.

Poza siedzibą

Małe i średnie przedsiębiorstwa zwracają coraz większą uwagę również na usługi zapewniające dostęp do zasobów firmy czy to przez pracowników przebywających w terenie, czy tych, którzy pracują w domu.

— Pracownik może korzystać z wszystkich funkcji telefonicznych poza siedzibą firmy, ale na jej koszt. Aplikacja myPhone sprawia, że komputer pracownika przekształcony zostaje w telefon definiowany jako IP Web Softphone. Pracownik łączy się przez internet ze swoją firmą, a później na swoim biurku w aplikacji myPhone ma już wszystko — mówi Zbigniew Suchocki, kierownik zespołu analiz biznesowych NextiraOne Polska.

— Najbliższa przyszłość to przede wszystkim podniesienie jakości obsługi i zwiększenie atrakcyjności cenowej. Można spodziewać się dalszego spadku cen za usługi, chociaż będzie on mniej wyraźny niż na początku tego roku. Dla biznesu najbliższy czas to również nowe usługi telekomunikacyjne: zarządzane przez operatora usługi telefonii IP czy też usługi sieci inteligentnej zarządzane przez klienta za pośrednictwem strony WWW — przewiduje Marcin Kotlarski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jakub Kram

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gazele - oferta rekalamowa / Firmy nie chcą płacić za potencjał