Firmy produkcyjne otwarte na cyfrowe zmiany

opublikowano: 25-02-2021, 14:30

Co siódma spółka już przeszła transformację cyfrową. Te firmy utożsamiają ją głównie z wprowadzeniem pracy zdalnej.

Choć 73 proc. polskich przedsiębiorstw przemysłowych odczuło negatywne skutki pandemii koronawirusa, to 55 proc. oczekuje wyników finansowych porównywalnych do poprzedniego roku – wynika z badania przeprowadzonego przez PMR na zlecenie Dassault Systèmes. Taki sam odsetek firm twierdzi, że COVID-19 odbije się na ich sektorze w 2021 r. W związku z tym 42 proc. przedsiębiorców chce m.in. zwiększyć efektywność biznesową oraz innowacyjność w zakresie nowych produktów i usług.

Niespełna trzy na cztery badane spółki znają pojęcie „transformacji cyfrowej”. Rozumieją przez nią przede wszystkim automatyzację i integrację procesów produkcyjnych (80 proc.), cyfrowe narzędzia wspierające sprzedaż i marketing (77 proc.) oraz usługi zdalne (71 proc.). Niemal dwie trzecie deklarują, że zaczęły już wdrażać poszczególne rozwiązania. Natomiast 14 proc. firm twierdzi, że już zakończyły ten proces, a utożsamiają go głównie z wprowadzeniem pracy zdalnej.

Taki sam odsetek nie planuje podobnych działań. Te firmy są zgodne, że nie widzą korzyści z transformacji cyfrowej. Prawie połowa zbyt mało wie na ten temat, a 36 proc. nie wie, do kogo się w tej sprawie zwrócić.

– Rolą dostawców powinno być więc zapewnienie informacji w tym zakresie odbiorcom: zarówno decydentom, jak i kadrom zarządczym odpowiedzialnym za rozwój technologiczny swoich przedsiębiorstw – uważa Paweł Olszynka, ekspert PMR.

Jak zaprojektować biznsową rzeczywistość od nowa? Poznaj program “2. Innovation&Design Management Conference” >>

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane