Firmy promują się cyfrowo

opublikowano: 03-03-2019, 22:00

Po pierwszych trzech kwartałach 2018 r. inwestycje w reklamę cyfrową wzrosły o prawie 400 mln zł — wynika z badania „IAB AdEx”, przeprowadzonego przez IAB Polska, we współpracy z PwC. Dzięki temu ich całkowita wartość przekroczyła 3 mld zł.

W analizowanym okresie utrzymały się kluczowe mechanizmy rynkowe, które wpływają na jego obraz. Mowa m.in. o wysokiej dynamice wzrostu, którą wciąż notuje reklama na urządzeniach mobilnych, komunikacja marketingowa w mediach społecznościowych i wideo online. Na tempo rozwoju nadal duży wpływ mają przekazy promocyjne sprzedawane w modelu programatycznym. Istotnej zmianie nie uległ też udział poszczególnych branż w wydatkach reklamowych online. W pierwszej piątce wciąż znajdują się handel, komunikacja, motoryzacja, finanse i żywność. Natomiast największe wzrosty zanotował sektor higieny i pielęgnacji (+40 proc.), usług dla biznesu (+37 proc.) oraz mediów, książek, CD i DVD (+36 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu