Firma FoodCraft działa na rynku od końca 2011 r. Od początku specjalizuje się w przedsięwzięciach związanych z gastronomią. W tym roku współwłaściciele spółki, Paweł Matusik i Paweł Paciorek, postawili na restauracje. W kwietniu otworzyli elegancki lokal Taste Wilanów, natomiast w czerwcu klubokawiarnię z autorskimi burgerami, czyli Taste Burger. Łączy je położenie — obie mieszczą się na warszawskim Wilanowie.
— Zanim zdecydowaliśmy się na tę lokalizację, przeprowadziliśmy bardzo szczegółowe analizy. Przede wszystkim południowa część Warszawy rozwija się najszybciej ze wszystkich stołecznych dzielnic i według urbanistów ten proces będzie trwał jeszcze przez wiele lat. Buduje się tu dużo nowych bloków, powstają biurowce. Ale jeśli chodzi o usługi, jest tu jeszcze bardzo dużo do nadrobienia — mówi Paweł Matusik.
To dopiero początek — szefowie spółki zapowiadają stworzenie ogólnopolskiej sieci lokali pod marką Taste. — Do końca przyszłego roku zamierzamy otworzyć kolejne cztery burgerowe klubokawiarnie. Tę część naszej działalności chcemy teraz rozwijać najintensywniej — deklaruje Paweł Paciorek.
Teraz firma jest w trakcie negocjacji dotyczących powierzchni pod nowe lokale w Warszawie. W pierwszej kolejności restauracje z logo Taste mają powstawać w stolicy, potem rozpoczną się poszukiwania lokalizacji w innych miastach. Choć w Warszawie jest sporo wolnych miejsc pod gastronomię, oczekiwania szefów FoodCraft spełniają tylko nieliczne.
— Właściciele takich nieruchomości coraz częściej sami się do nas zgłaszają. Ale my szukamy wyjątkowych miejsc, perełek, które podobnie jak pierwszy Taste Burger pozwolą na stworzenie prawdziwych klubokawiarni — mówi Paweł Matusik.
Nowe restauracje to tylko jedna z form działalności FoodCraft — firma pomaga też inwestorom w realizacji ich własnych projektów gastronomicznych. Wsparcie obejmuje wszystkie etapy gastronomicznego projektu — od koncepcji przez realizację po nadzór. Spółka zatrudnia specjalistów z różnych dziedzin, podwykonawców (m.in. projektantów, architektów, prawników, marketingowców) oraz sprawdzonych dostawców żywności. W przyszłości FoodCraft zamierza sprzedawać żywność pod własną marką.