Ford odświeżył ikonę

ŁO
opublikowano: 01-07-2020, 22:00

Polakom trudno zrozumieć fenomen popularności ogromnych pick-upów, ale za oceanem klienci je uwielbiają, i to nie tylko do jazdy po rozległym ranczu.

Takie auta stały się symbolem amerykańskiej motoryzacji, a jednym z najbardziej kultowych modeli jest ford F-150. „Gdy Ameryka wraca do pracy, Ford ujawnia całkowicie nowego F-150” — czytamy w komunikacie amerykańskiego koncernu.

Nowy ford f-150
Nowy ford f-150
ARC

Ford chwali się, że to najmocniejszy i najbardziej produktywny F-150 w historii modelu, czyli od kilku dekad. Auto ma odważniejszą stylistykę i jest — jak przystało na obecne czasy — naszpikowane technologią. We wnętrzu centralne miejsce zajmuje duży ekran dotykowy, a między fotelami znajduje się szeroki tunel z rozkładanym stolikiem, który można wykorzystać nie tylko w czasie posiłku, ale także do pracy z laptopem czy podpisywania dokumentów.

Na początku pick-up dostępny będzie z napędem hybrydowym, którego podstawą jest 3,5-litrowy silnik PowerBoost. Producent obiecuje, że na jednym tankowaniu auto pokonuje 700 mil.

Jim Farley, dyrektor operacyjny Forda, nazywa F-150 okrętem flagowym koncernu, podkreślając, że jest on w 100 proc. montowany na terenie USA. Wysoki popyt na rynku amerykańskim sprawia, że F-150 melduje się w czołówce globalnego rankingu najpopularniejszych aut.

Z danych firmy analitycznej Focus2Move wynika, że w zeszłym roku Ford sprzedał milion egzemplarzy pick-upów z serii F. Lepszy wynik uzyskała tylko toyota corolla.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane