Ford sprzedał o 46 proc. więcej aut w Chinach w 2005 r.

(Marek Druś)
opublikowano: 2006-01-16 21:22

Ford Motor sprzedał w 2005 roku 82,22 tys. samochodów własnej marki w Chinach, czyli o 46 proc. więcej niż rok wcześniej. Łącznie z innymi markami należącymi do grupy sprzedaż wyniosła ponad 220 tys. aut.

Ford Motor sprzedał w 2005 roku 82,22 tys. samochodów własnej marki w Chinach, czyli o 46 proc. więcej niż rok wcześniej. Łącznie z innymi markami należącymi do grupy sprzedaż wyniosła ponad 220 tys. aut.

Główny zakład Forda w Chinach, joint venture z Changan Automotive Group, sprzedał w ubiegłym roku 61,01 tys. aut, o 41 proc. więcej niż rok wcześniej.

Liderem chińskiego rynku wśród zagranicznych koncernów został w ubiegłym roku General Motors, który sprzedał tam 665,39 tys. aut, detronując wieloletniego lidera rynku, Volkswagena.

Sprzedaż aut w Chinach wzrosła w 2005 roku o 21 proc. i wyniosła prawie 4 mln sztuk. Rok wcześniej rosła o 15 proc., co było wyraźnym spowolnieniem po 2003 roku, kiedy wzrosła o prawie 100 proc.

MD, AP