Fortis Bank planuje zwiększyć liczbę klientów private banking do 350-400 na koniec 2009 roku z ok. 100 obecnie. Bank chce zdobyć łącznie 700 mln zł aktywów tej grupy klientów.
„W ciągu trzech lat chcemy pozyskać 350-400 klientów, których aktywa będą wynosić 700 mln zł” – powiedział na czwartkowym spotkaniu z dziennikarzami Piotr Łakomski, dyrektor pionu bankowości prywatnej Fortis Banku.
Bank kieruje swoją ofertę do klientów, którzy docelowo, w perspektywie 3-4 lat będą posiadali aktywa równowartości 1 mln euro.
„To międzynarodowy standard bankowości prywatnej. Nie ustalamy sztywnego progu wejścia, bardziej interesuje nas potencjał rozwoju finansowego danego klienta” – powiedział Łakomski.
Łakomski powiedział, że według różnych szacunków potencjał rynku private banking w Polsce to kilkanaście tysięcy osób o wysokich dochodach.
„My celujemy w dobry średni biznes, firmy rodzinne, które mają perspektywy rozwoju. Nie ‘łowimy’ klientów z innych banków, a nasi klienci private banking to głównie przedsiębiorcy” – dodał.
Dodał, że około 90% klientów, których obsługuje bank w segmencie private banking posiada jednocześnie firmę.
Obecnie blisko 100 klientów private banking obsługiwanych jest przez trzech doradców. Bank chce, aby docelowo na jednego doradcę przypadało do obsługi 60-80 klientów.
W pierwszym półroczu 2006 roku Fortis Bank miał 58,42 mln zł zysku netto wobec 48,70 mln zł zysku rok wcześniej.