Forum z ambicjami
W tym roku udział w VI Forum Kapitałowo-Finansowym zadeklarowało 207 firm i instytucji, gotowych pełnić funkcję przewodnika w świecie finansów.
Najliczniejszą grupę stanowią towarzystwa ubezpieczeniowe (33 firmy), banki (22), fundusze inwestycyjne (14), domy i biura maklerskie (12), oraz fundusze emerytalne (10). Nowością jest obecność aż 9 portali internetowych.
Targom towarzyszy 26 debat publicznych oraz 40 seminariów i prezentacji własnych firm. Niezwykle ciekawie zapowiadają się debaty na temat rynku usług finansowych w epoce Internetu, przyszłości giełdy, rynku kapitałowego w cyberprzestrzeni, wpływu funduszy emerytalnych na kształt rynku kapitałowego czy jakości usług bankowych.
O tym, że spotkania takie jak to są potrzebne, przekonują coraz lepsze oceny wystawiane mu zarówno przez zwiedzających, jak i wystawców. Tylko 9 proc. z nich uznało, że udział w ubiegłorocznych targach nie do końca spełnił ich oczekiwania.
Być może liczba malkontentów byłaby mniejsza, gdyby znali oni opinie gości, którzy odwiedzili wystawę — 99 proc. ankietowanych uznało, że idea organizowania tego rodzaju spotkań jest pomysłem dobrym i potrzebnym.
Tylko podczas targów w jednym miejscu i w jednym czasie można porównać oferty konkurujących ze sobą banków, firm i instytucji, korzystać z porad, zbierać przygotowane materiały informacyjne.
Patronem prasowym została „Gazeta Wyborcza”, patronem radiowym — Radio Biznes-Program I Polskiego Radia, a głównym partnerem medialnym — tygodnik „Wprost”. Partnerami medialnymi są: „Puls Biznesu”, „Gazeta Bankowa”, „Asekuracja & Re”, „Businessman Magazine”, „Gazeta Finansowa”, „Home & Market”, „Euromoney Polska S. A.”, „Internetowy Tygodnik Finansowy”, „Nowe Życie Gospodarcze”, „Parkiet”, „Pieniądz”, „Prawo i Gospodarka”, „The Warsaw Voice”, „Reuters”, „Nasz Rynek Kapitałowy”, „Rynek Terminowy”, „Twój Pieniądz” oraz „Onet.pl”.
Paweł Zielewski