Francuska ofensywa budżetowa

opublikowano: 06-12-2012, 00:00

Auto do floty: Peugeot 301

Już można zamawiać najnowszego Peugeota. Budżetowy model 301. Cena? Przystępna. Wnętrze? Przepastne. Przyszłość? Różowa. Tylko Skoda Rapid może Francuzom pokrzyżować szyki. Ale i tak bardzo namieszają na coraz bogatszym rynku tanich sedanów. Mieszadłem będzie niska cena. Serio! Jest tanio.

Czy wiesz, że…

Peugeot liczy, że model 301 będzie najlepiej sprzedającym się autem tej marki. Ma szansę, ponieważ to pierwszy „globalny” samochód ze znaczkiem Peugeota. Ma być dostępny na wszystkich rynkach świata. W Polsce można go już zamówić, by odebrać w styczniu 2013 r. Wtedy też ruszy sprzedaż siostrzanego dla 301 modelu Citroena – C-Elysee. Auto będzie napędzane tymi samymi silnikami sparowanymi z tymi samymi skrzyniami biegów. Ceny będą niemal identyczne, a jedynych różnic będzie się można dopatrzeć w stylistyce i drobnych zmianach w pakietach wyposażenia.

Wyposażenie

Access. Wyposażenie podstawowe dla modelu 301. Ceny od 39 900 zł. W zamian auto z systemami ABS, ESP, kontrolą trakcji i elektronicznym rozdziałem siły hamowania. Na pokładzie cztery poduszki powietrzne (po dwie przednie i boczne), isofix (na tylnej kanapie) i immobiliser. Do kompletu halogenowe reflektory główne ze światłami do jazdy dziennej i centralny, zdalnie sterowany zamek. Układ kierowniczy wspomagany elektrycznie, przednie szyby również. Tył na korbę. Jest oczywiście oświetlenie wnętrza. Fotel kierowcy z regulacją wysokości. Tylna kanapa składana, ale nie dzielona. Na otarcie łez – komputer pokładowy i instalacja do montażu radia. Regulowaną w pionie kierownicę wykonano z tworzywa sztucznego. Jak na podstawową wersję przystało klamki i boczne lusterka są pozbawione lakieru. Całość spoczywa na 15-calowych stalowych obręczach obutych w opony 185/65. Pakiet Access dostępny jest z najsłabszym silnikiem benzynowym i dieslem.

Active. Wersja wymagająca dopłaty 6 tys. zł (ceny od 45 900 zł). W zamian „trzystajedynka” będzie bogatsza o: przednie reflektory przeciwmgłowe, elektryczną regulację (i podgrzewanie) lusterek bocznych, manualną klimatyzację z filtrem przeciwpyłowym, składaną (i dzieloną) tylna kanapę, radioodtwarzacz (z CD i Mp3) oraz dwa głośniki. Na zewnętrznych klamkach i lusterkach lakier. Felgi identyczne jak w poprzedniej wersji. Koła różni jedynie wzór kołpaków.

Allure. Wersja najdroższa (od 54 600 zł) i niedostępna z silnikiem 1,3 VTi. Jest to też jedyna możliwość dla zdecydowanych na Peugeota 301 z automatyczną skrzynią biegów. Na pokładzie (obok zestawu z pakietu Active) znajdziemy elektrycznie sterowane szyby tylnych drzwi, podłokietnik centralny ze schowkiem, podłokietniki w przednich drzwiach, manualną klimatyzację z elektronicznym sterowaniem i lepsze audio (cztery głośniki, USB) oraz Blutetooth. Kierownica pokryta skórą, nieco chromowanych dodatków oraz aluminiowe 15-calowe felgi (opony 195/55).

Warto kupić, bo…

Jak na „taniochę” Peugeot 301 jest wyjątkowo ładny.

Producent zbudował model 301 z myślą o rynkach rozwijających się (czytaj: odporny na dziury i białe niedźwiedzie).

Cena czyni cuda. Peugeot dołącza do firm oferujących sedany za mniej niż 40 tys. zł.

Do twojej floty wybraliśmy…

Peugeota 301 z silnikiem benzynowym 1,2 VTi i wyposażeniem Active za 45 900 zł.

Nie bierzemy pod uwagę najtańszego pakietu wyposażenia. W dzisiejszych czasach? Bez radia i klimatyzacji? Nie! Długo zastanawialiśmy się nad sprawdzonym, znanym i lubianym silnikiem diesla. Lepiej przyspiesza, no i jest oszczędny. Z pewnością sprawdzi się, jeśli chcesz autem robić więcej niż 30 tys. km rocznie. Ale od naszej propozycji jest droższy o 9000 zł. I serwis nowoczesnych diesli jest drogi. Zostajemy więc przy benzynie. Dlaczego 1,2 a nie 1,6? W wielkomiejskim powolnym ruchu trzycylindrowe jednostki świetnie sobie radzą. Nie meczą kierowcy wysokim spalaniem. Męczą trochę nieciekawym dźwiękiem. No, ale na pokładzie jest radio. Zostajemy przy 1,2.

Trzeba pamiętać, że…

Skoda Rapid jest mimo wszystko bardziej uniwersalna (to liftback).

Coś za coś. Nawet za dopłatą nie można wyposażyć 301 w kurtynowe poduszki powietrzne.

Jest z czego wybierać. Budżetowych sedanów na rynku jest sporo.

Silniki benzynowe, Silnik Diesla

1,2 VTI. Trzycylindrowy,rzędowy. Dostępny wyłączniez 5-biegową skrzynią manualną.

poj.1199 ccmmoc70 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 3,0 tys. obr./min) 110 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,2 s

prędkość maksymalna 160 km/hspalanie: w mieście 7,0 l/100 kmpoza miastem 4,3 l/100 km

1,6 VTi. Czterocylindrowy,rzędowy. Dostępny wyłączniez 5-biegową skrzynią manualnąlub 4-stopniowym automatem.Napęd na przednią oś.

poj.1597 ccmmoc115 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 4,0 tys. obr./min) 150 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,4 s

z automatem10,8 s

prędkość maksymalna 188 km/hz automatem 188 km/hspalanie: w mieście 8,8 l/100 kmz automatem 10,0 l/100 kmpoza miastem 5,3 l/100 kmz automatem 5,6 l/100 km

1,6 HDI. Czterocylindrowy,rzędowy, doładowany, Dostępnywyłącznie z 5-biegową przekładniąmanualną. Napęd na przednią oś.

poj.1560 ccmmoc92 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 1,75 tys. obr./min) 230 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,2 s

prędkość maksymalna 180 km/hspalanie: w mieście 4,8 l/100 kmpoza miastem 3,7 l/100 km

Miejsce

Bagażnik Peugeota 301 mieści 506 litrów

Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń rośnie do 1038 l (do linii okien), a maksymalnie (do linii dachu) – do 1332 l.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 45 900 zł

Na kredyt (miesięczna rata):

950,02 zł – Credit Agricole – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 11,63 proc.

899,56 zł – Multibank – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,49 proc.

928,03 zł – Getin Bank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 10,27 proc.

Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. Waluta PLN. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl

W leasingu (miesięczna rata): 884 zł (netto) – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 6,0 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata): 762 zł (netto) – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 35,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*. *Symulacja nie jest ofertą handlową.

Podobne u konkurencji*

Skoda Rapid 1,2 MPI 75 KM Ambition 53 150 zł Chevrolet Aveo 4D 1,2 86 KM LS+ 41 490 zł Citoren C-Elisee 1.2 VTi 72 KM Seduction** 45 900 zł

*auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów) ** w sprzedaży od 2013 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu