Centra usług wspólnych, w których — według najnowszego raportu ABSL — pracuje w Polsce 307 tys. osób, zwykle działają w wynajmowanych biurach.Wyjątkiem jest Franklin Templeton, który w 2007 r. otworzył w Poznaniu centrum operacyjne. Rok temu Skanska pochwaliła się, że sprzeda firmie zajmującej się zarządzaniem aktywami jeden z biurowców powstających w kompleksie Nowy Rynek za 73 mln EUR. Franklin Templeton właśnie się do niego wprowadził.

Budynek został zaprojektowany specjalnie dla firmy, ma 25 tys. m kw., a połowę powierzchni stanowią strefy wspólne, salki spotkań, aneksy kuchenne itp. Znajduje się w nim także centrum fitness, kantyna, duża aula, żłobek i przedszkole, a na dachu jest taras. Teraz przeniosło się do niego 950 pracowników firmy, którzy dotychczas byli rozlokowani w dwóch biurach Franklin Templeton w biurowcach Malta House i Andersia Tower.
Oddział przeniesiony do nowej lokalizacji może zatrudniać do 1500 osób.
— Już teraz aktywnie rekrutujemy — mówi Jenny Johnson, prezes i dyrektor operacyjna Franklin Resources.
W ramach stażu firma przyjęła w tym roku 60 osób, z których część dostała etat. Poznański oddział wspiera 80 działów Franklina Templetona z całego świata i 14 różnychlinii biznesowych, takich jak obsługa klienta, marketing, HR, zarządzanie ryzykiem i compliance (zapewnienie zgodności z przepisami). Początki Franklina Templetona w Polsce nie były łatwe. W 2007 r. ogłosił, że zatrudni w Poznaniu 500 osób, i dostał 1,27 mln zł grantu od rządu. Rok później przyszedł kryzys finansowy, który amerykańska firma zarządzająca aktywami mocno odczuła.
Dopiero po roku postoju aktywa zaczęły przyrastać. Franklin Templeton, który nie ma w Poznaniu konkurencji, nie skarży się na kłopoty z odchodzącymi pracownikami. Około 250 osób pracuje w centrum od ponad pięciu lat. Notowana na NYSE spółka z siedzibą w Kalifornii działa w ponad 35 krajach i zarządza aktywami wartości 709,5 mld USD.