Franklin Templeton stawia kolejny krok

opublikowano: 27-08-2019, 22:00

Doradca inwestycyjny zatrudniający 950 osób przeniósł się do własnego budynku. Pomieści w nim 1500 pracowników.

Centra usług wspólnych, w których — według najnowszego raportu ABSL — pracuje w Polsce 307 tys. osób, zwykle działają w wynajmowanych biurach.Wyjątkiem jest Franklin Templeton, który w 2007 r. otworzył w Poznaniu centrum operacyjne. Rok temu Skanska pochwaliła się, że sprzeda firmie zajmującej się zarządzaniem aktywami jeden z biurowców powstających w kompleksie Nowy Rynek za 73 mln EUR. Franklin Templeton właśnie się do niego wprowadził.

Amerykański doradca inwestycyjny wszedł do nowego biura, w którym zwiększy liczbę pracowników z 950 do 1500 osób. Wstęgę przecięli: Thomas Niemann, dyrektor ds. nieruchomości we Franklin Templeton, Katarzyna Zawodna-Bijoch ze Skanskiej, Bartosz Guss, zastępca prezydenta Poznania i Jenny Johnson, dyrektor operacyjna Franklin Templeton.

Budynek został zaprojektowany specjalnie dla firmy, ma 25 tys. m kw., a połowę powierzchni stanowią strefy wspólne, salki spotkań, aneksy kuchenne itp. Znajduje się w nim także centrum fitness, kantyna, duża aula, żłobek i przedszkole, a na dachu jest taras. Teraz przeniosło się do niego 950 pracowników firmy, którzy dotychczas byli rozlokowani w dwóch biurach Franklin Templeton w biurowcach Malta House i Andersia Tower.

Oddział przeniesiony do nowej lokalizacji może zatrudniać do 1500 osób.

— Już teraz aktywnie rekrutujemy — mówi Jenny Johnson, prezes i dyrektor operacyjna Franklin Resources.

W ramach stażu firma przyjęła w tym roku 60 osób, z których część dostała etat. Poznański oddział wspiera 80 działów Franklina Templetona z całego świata i 14 różnychlinii biznesowych, takich jak obsługa klienta, marketing, HR, zarządzanie ryzykiem i compliance (zapewnienie zgodności z przepisami). Początki Franklina Templetona w Polsce nie były łatwe. W 2007 r. ogłosił, że zatrudni w Poznaniu 500 osób, i dostał 1,27 mln zł grantu od rządu. Rok później przyszedł kryzys finansowy, który amerykańska firma zarządzająca aktywami mocno odczuła.

Dopiero po roku postoju aktywa zaczęły przyrastać. Franklin Templeton, który nie ma w Poznaniu konkurencji, nie skarży się na kłopoty z odchodzącymi pracownikami. Około 250 osób pracuje w centrum od ponad pięciu lat. Notowana na NYSE spółka z siedzibą w Kalifornii działa w ponad 35 krajach i zarządza aktywami wartości 709,5 mld USD.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane