Fundusz z GPW zainwestował w technologię SEO

opublikowano: 05-12-2021, 20:00

Większa widoczność w wyszukiwarkach przy niższym koszcie – tym Boostsite.com kusi agencje SEO i firmy. Jego międzynarodową ekspansję wsparł kapitałem Venture INC.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • dlaczego fundusz Venture INC zainwestował w spółkę stworzoną przez Hexe Capital
  • co startup zrobi z pozyskanym kapitałem
  • ilu klientów już zdobył, a w jaką liczbę celuje
  • co umożliwia jego technologia, do kogo ją kieruje i jaki ma plan na komercjalizację

Z roku na rok przybywa internautów. Od tego roku jest ich w Polsce 28,8 mln (+0,6 mln r/r), z czego 77 proc. kupiło już coś w sieci – wynika z raportu Gemiusa i Izby Gospodarki Elektronicznej. Rośnie więc znaczenie skutecznego pozycjonowania w wyszukiwarkach (SEO), a biznes buduje na tym start-up Boostsite.com. Opracował technologię optymalizującą działania w tym obszarze.

Firmę stworzył Hexe Capital, w ramach modelu venture building (rozwijanie własnych start-upów od zera z wykorzystaniem kapitału i kompetencji technologicznych, biznesowych itd.). W mniejszościowy pakiet udziałów Boostsite 1 mln zł zainwestował właśnie giełdowy fundusz Venture INC.

– Hexe Capital udowodnił już, że jego projekty technologiczne mają wysoką skuteczność biznesową. Wierzymy, że to początek bardzo owocnej współpracy – komentuje Jakub Sitarz, prezes Venture INC.

Pierwsi klienci już są

Boostsite pomaga m.in. w analizie obszarów strony internetowej wymagających poprawy, uwzględniając prędkość ładowania podstron, wytyczne do optymalizacji treści, czy analizę innych parametrów ważnych dla SEO. Pomysł na stworzenie narzędzia pojawił się kilka lat temu.

– Dostrzegliśmy brak istotnych funkcjonalności w istniejących narzędziach, które znacznie skracałyby czas potrzebny na optymalizację serwisu. Zebraliśmy najważniejsze funkcje, dokładając do tego te już dostępne na rynku, i zaczęliśmy pracę nad programowaniem. Stworzyliśmy produkt zastępujący przynajmniej cztery inne, ponieważ klienci szukają kompleksowych i optymalnych kosztowo rozwiązań – mówi Marcin Gaworski, szef produktu Boostsite.com

Spółka postawiła na model SaaS (oprogramowanie w formie usługi). Informuje, że wystartowała w listopadzie, a pozyskała już dwóch klientów płacących i ponad 100 użytkowników wersji próbnej.

– Księgową rentowność planujemy osiągnąć pod koniec 2023 r. Potencjał przychodowy oceniamy docelowo na 10 tys. klientów płacących abonament na koniec 2026 r. Jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, nie będziemy musieli szukać wsparcia u inwestora strategicznego ani na giełdzie – stwierdza Daniel Świątkowski, prezes Hexe Capital.

– Dobrze obrana strategia SEO może okazać się w przyszłości „być albo nie być” dla widoczności wielu firm w internecie. Stwarza bardzo duży potencjał dla rozwoju większości biznesów, również tych niedziałających stricte w sieci – dodaje Marcin Gaworski.

Regularny rozwój:
Regularny rozwój:
Boostsite.com, którego prezesem jest Krzysztof Surowiecki (z lewej), a szefem produktu Marcin Gaworski, planuje systematycznie poszerzać ofertę o nowe funkcjonalności. W planach na przyszły rok ma m.in. monitoring kluczowych fraz, automatyczny audyt stron i generator tematów blogowych.
materiały prasowe

Apetyt na świat

Boostsite zapewnia, że pozyskane finansowanie pozwoli mu rozwinąć i komercjalizować narzędzie przez cały 2022 r. Jest dostępne na razie tylko w angielskiej wersji językowej, ale może analizować serwisy w dowolnym języku.

– Spodziewamy się klientów z każdego miejsca na świecie. Kolejne wersje językowe będą dodawane wraz z rozwojem produktu. Pod koniec 2022 r. chcemy mieć 80 proc. przychodów spoza Polski – informuje Krzysztof Surowiecki, prezes Boostsite.com.

Spółka podkreśla, że nie jest konkurencją dla agencji SEO, a wręcz przeciwnie – pomaga im w przyspieszeniu realizacji usług.

– Pracuję w branży SEO przez kilkanaście lat, więc wiem, ile godzin trzeba nieraz poświęcić na różnego rodzaju optymalizacje. Dzięki naszej technologii poświęcony czas można zredukować do minimum, a niektóre czynności będą nawet wykonywane automatycznie – mówi Marcin Gaworski.

80mld USD

Tyle – według firmy badawczej Borrell Associates – firmy wydadzą w USA na SEO w 2021 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane