O atrakcyjności rynku zakupów spożywczych z dostawą (e-grocery) świadczy m.in. dynamiczny rozwój Frisco z grupy Eurocash i zaangażowanie InPostu, świadczącego usługę Fresh. Niszę w połączeniu konsumentów z lokalnymi, nieraz rzemieślniczymi detalistami rozsianymi po mieście znalazł fyrtel.market. Właśnie otrzymał 4 mln zł od funduszy Movens Capital i CofounderZone oraz aniołów biznesu zaangażowanych m.in. w rozwój serwisów OLX, Allegro i Trustpilot.
– fyrtel.market rozwiązuje istotny problem na rynku żywności premium, wartym w Polsce 7,5 mld zł i szybko rosnącym. Bardzo wysoko oceniamy też unikatowy model logistyczny, umożliwiający szybkie osiągnięcie rentowności mimo niskiej ceny usługi dostawy – mówi Artur Banach, Partner w funduszu Movens VC.
Spółka rozpoczęła działalność w 2020 r. i zrealizowała dotychczas ok. 50 tys. zamówień. W tym miesiącu weszła do Warszawy, czyli trzeciego miasta – po Poznaniu i Wrocławiu. Wkrótce chce postawić pierwsze kroki w Berlinie, a następnie w kolejnych europejskich miastach.

