Czytasz dzięki

Galerie chcą być fit

opublikowano: 20-07-2015, 22:00

Moda na działania prozdrowotne wpływa na ofertę sprzedażową i sportowo-rekreacyjną centrów zakupowych

Według analiz Colliers International, w strefach restauracyjnych warszawskich centrów handlowych najwięcej jest barów typu fast food a także restauracji oferujących ryby, kebaby, sałatki i kanapki. Takie lokale oferują przede wszystkim kuchnie: włoską, azjatycką, amerykańską, polską oraz sushi. Lokale ze stolikami w pasażach to także kawiarnie, lodziarnie i pijalnie czekolady.

NIE TYLKO NA ZAKUPY:
NIE TYLKO NA ZAKUPY:
Centrum handlowe Gemini Park Tarnów włącza się w organizację sportowych wydarzeń, m.in. we współpracy ze Stowarzyszeniem Siemacha. Jego klienci mieli także okazję spotkać się z Marcinem Gortatem, jedynym polskim zawodnikiem w NBA.
ARC

Z kolei z wysp i stoisk gastronomicznych korzystają głównie kawiarnie, lodziarnie oraz najemcy oferujący mrożone jogurty i soki. Mimo że oferta gastronomiczna warszawskich centrów handlowych jest w znacznym stopniu podobna, to można się natknąć także na pewne innowacje związane z rosnącym znaczeniem zdrowego trybu życia. Przykładem może być restauracja ze zdrową żywnością Ryż Ot To w centrum handlowym Reduta.

Nie czas na zdrowe menu

Wyniki ankiety przeprowadzonej przez Colliers International wśród użytkownikówstołecznych centrów handlowych wskazują na rosnącą popularność jedzenia poza domem. Najczęściej z oferty gastronomicznej centrów handlowych korzystają osoby w wieku 26-40 lat. Najczęściej skłaniają je do tego głód i chęć odpoczynku (81 proc.). Ankieterzy Colliers zapytali również o oczekiwane zmiany w ofercie gastronomicznej centrów handlowych. Życzenia respondentów koncentrują się wokół dwóch spraw: jakości jedzenia i wygody spożywania posiłków.

— Konsumenci nie oczekują rewolucji w ofercie, lecz przede wszystkim poprawy jakości potraw oraz lepszej funkcjonalności stref gastronomicznych, aby jedzenie w centrach handlowych stało się przyjemnością, a nie tylko koniecznością — mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk z działu doradztwa i badań rynku w Colliers International.

Wyniki badania pokazują zresztą, że klienci galerii handlowych są ostrożni w swoich życzeniach względem oferty gastronomicznej. Wciąż jeszcze zdrowa dieta nie jest dla nich priorytetem, choć niektórzy zgłosili chęć skorzystania z propozycji kuchni wegetariańskiej i wegańskiej, domowych obiadów, zdrowych przekąsek i zup dla dzieci.

Więcej sportu i badań

Moda na tzw. zdrowe jedzenie staje się coraz ważniejsza dla właścicieli i zarządców obiektów handlowych. O ile sama oferta gastronomiczna jeszcze o tym nie świadczy — zresztą sami klienci nie przestawiają się na takie posiłki (wielu ankietowanych przyznaje, że wybiera ofertę popularnych fast foodów), o tyle np. w strefach sportowo-rekreacyjnychwidać dużo większe zmiany.

— W budynku działającego przy naszym centrum Gemini Park Tarnów Stowarzyszenia Siemacha działa siłownia Com Com Zone. Ponadto placówka Siemacha Spot oferuje dzieciom i młodzieży całoroczne bezpłatne zajęcia sportowe. Od tego sezonu przed naszą galerią działa plac zabaw, z którego mogą nieodpłatnie korzystać wszystkie odwiedzające nas dzieci, organizowane są tam również animacje i zabawy ruchowe. Włączamy się także w organizację dużych sportowych wydarzeń, np. w ubiegłym roku spod tarnowskiego Gemini startował jeden z odcinków wyścigu Tour de Pologne, a na przełomie tego i poprzedniego roku gościliśmy wyścig z cyklu mistrzostw Polski w crossie rowerowym — opowiada Zbigniew Nowak, dyrektor centrum handlowego Gemini Park Tarnów. Właściciele galerii włączają się też w akcje propagujące zdrowy tryb życia i dbanie o zdrowie, często udostępniając miejsce na różne związane z tym wydarzenia.

— Współorganizujemy akcje uświadamiające, np. dotyczące zdrowego żywienia, chorób nowotworowych czy serca, edukacyjne, np. kursy pierwszej pomocy, bezpłatne badania, np. dla alergików, dermatologiczne, kardiologiczne itp. W tym sezonie zorganizowaliśmy również Dzień Dawcy Szpiku, podczas którego zachęcaliśmy naszych klientów do rejestrowania się jako dawcy. Takie wydarzenia to doskonała okazja dla zarządcy, by przyciągnąć większą liczbę klientów, a także dla osób, które na co dzień nie mają czasu, by np. pójść do przychodni i wykonać potrzebne badania. To dla nich spore ułatwienie, gdy mogą je wykonać podczas weekendowych zakupów — uważa Kinga Witek, dyrektor do spraw marketingu i PR w Gemini Parku Tarnów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Joanna Dobosiewicz

Polecane