Gdańsk odda Dolne Miasto deweloperom

opublikowano: 25-11-2019, 22:00

PPP warte 227 mln zł — projekt, który rusza w Gdańsku — zmieni oblicze dzielnicy i da zarobić dwóm firmom.

22 listopada samorząd miasta Gdańsk podpisał umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym (PPP) z konsorcjum GGI Dolne Miasto. Umowa dotyczy wielu inwestycji realizowanych w ramach rewitalizacji rejonu Dolnego Miasta, położonego w dzielnicy Śródmieście, na wschodnim brzegu rzeki Motławy. Konsorcjum tworzą deweloperzy — Euro Styl (z grupy kapitałowej Dom Development) oraz Inopa.

— Mamy to szczęście, że obie firmy będące naszym partneremmają korzenie gdańskie. Znają więc miasto i jego klimat. Wierzę, że dzięki tej wiedzy nasze partnerstwo będzie układało się jak najlepiej — komentuje Aleksandra Dulkiewicz, prezydent miasta.

Konsorcjum „zaprojektuje, sfinansuje i zrealizuje różne inwestycje publiczne oraz komercyjne, komplementarne do wdrażanych obecnie przez Gdańsk działań rewitalizacyjnych”. Projekt będzie wdrażany przez osiem lat. W zamian za realizację inwestycji publicznych deweloperzy będą mogli zrealizować własne inwestycje mieszkaniowe i usługowe na działkach przekazanych przez miasto na terenie Dolnego Miasta — powstanie około 740 mieszkań wraz z lokalami usługowymi, powstaną też tereny rekreacyjne.

W planach jest także odrestaurowanie nabrzeża i siedmiu zejść do rzeki, budowa kompleksu sportowego, przedszkola i strefy aktywności dla mieszkańców w zabytkowym budynku gimnazjum. Wartość wszystkich inwestycji objętych umową PPP szacowana jest na 277 mln zł, z czego 51 mln zł to wartość inwestycji publicznych. Kompleksowa rewitalizacja Dolnego Miasta w Gdańsku zakłada także budowę i modernizację 2 km dróg i ciągów pieszych oraz odnowienie i zagospodarowane ponad 5,5 ha terenów zielonych (bulwary Nowej Motławy oraz Bastiony Reduta Wilk i Wyskok).

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane