Gdzie dwóch się kłóci, tam trzeci ich godzi

GAS
opublikowano: 06-10-2008, 00:00

Kerrygold żąda, by Mlekovita przestała używać hasła "100% masła w maśle". Mlekovita uważa, że zarzuty są absurdem.

Kanał lewy: Maślany slogan kością niezgody

Kerrygold żąda, by Mlekovita przestała używać hasła "100% masła w maśle". Mlekovita uważa, że zarzuty są absurdem.

Irlandzki producent masła Kerrygold twierdzi, że hasło "100% masła w maśle" jest już od 18 miesięcy wykorzystywane przez PPH Temar, przedstawiciela Irlandczyków. Slogan przygotowała agencja reklamowa Najgrodzka. Firma żąda od Mlekovity, by nie używała go w kampanii, wycofała billboardy i inne reklamy z hasłem.

Mlekovita odpiera zarzuty.

— W chwili startu naszej kampanii hasło to przez nikogo nie było wykorzystywane. Nie istniało nawet na stronie internetowej firmy Temar, a pojawiło się tam dopiero kilka dni po starcie kampanii Mlekovity. To chyba nie przypadek — twierdzi Iwona Wójcik, prawnik Mlekovity.

Jej zdaniem, sformułowanie "100% czegoś w czymś" nie jest czyjąś własnością, czego przykładem jest hasło "100% cukru w cukrze" pochodzące z filmu "Poszukiwany, poszukiwana"

Kanał prawy: Agencje schowały noże do kieszeni

Porozumieniem zakończył się spór między Opcomem a kilkoma agencjami interaktywnymi. Poszło o sposób promowania usług e-mail marketingu.

Przeprosili i wycofali się z kilku działań, które inni gracze na rynku uznali za przejaw nieuczciwej konkurencji. Tak zakończył się spór pomiędzy Opcomem Grupa Eskadra a Sare, IM Partner, Webtel i ThinkOpen. Agencje marketingowe wysłały wniosek o przyjrzenie się praktykom Opcomu do IAB (Związku Pracodawców Branży Internetowej).

— Nie wyobrażamy sobie, by jakakolwiek firma na rynku wprowadzała w błąd klientów, rozpowszechniała nieprawdziwe informacje czy naruszała prawa autorskie firm konkurencyjnych — mówi Krzysztof Dębowski, dyrektor zarządzający Sare.

To między innymi dzięki mediacji IAB sprawa nie trafiła do sądu, a wzięty pod lupę Opcom złożył oświadczenie, w którym częściowo przyznał rację konkurencji.

"Przepraszamy przedstawicieli firm podpisanych pod złożonym w IAB wnioskiem. Deklarujemy, że dołożymy wszelkich starań, aby podobne sytuacje nie miały więcej miejsca" — brzmi fragment tego dokumentu spółki Opcom.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GAS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu