Generali i Fibaro łączą siły

opublikowano: 30-11-2020, 22:00

Ubezpieczyciel konsekwentnie udoskonala ofertę mieszkaniową. Zawarł partnerstwo z producentem inteligentnych urządzeń domowych.

Fibaro to rodzimy producent urządzeń smart home, które dostarcza je na blisko 100 rynków. Właśnie nawiązał współpracę z polskim Generali, ubezpieczycielem plasującym się na piątej pozycji pod względem udziałów w rynku majątkowym. Na początek partnerstwo obejmie program lojalnościowy dla klientów ubezpieczyciela — chodzi o Program Rabaty Generali, w ramach którego posiadacze polis mogą korzystać ze zniżek na produkty różnych firm. Firmy nie wykluczają, że relacja będzie miała znacznie szerszy wymiar. Jedną z rozważanych opcji jest także współpraca w zakresie sprzedawania polis w pakiecie z produktami Fibaro. Takie podejście do biznesu nie jest popularne na naszym rynku, ale próbowało go już Link4. Trzy lata temu firma sprzedawała polisy mieszkaniowe w pakiecie z czujnikami dymu firmy Orno or-dc-609. Ta sezonowa oferta cieszyła się sporym zainteresowaniem wśród klientów, ale firma jej nie powtórzyła. W tym roku ubezpieczyciel dorzucał do polis kody zniżkowe do Audioteki.

Ambicje Generali

— Zgodnie z globalną strategią Generali, chcemy być partnerem klienta na całe życie. W jej ramach realizujemy różne projekty — jednym z nich jest poszerzanie zakresu polis o dodatkowe benefity wychodzące poza sferę ubezpieczeniową, gwarantujące poczucie bezpieczeństwa. Dając klientom coś ekstra do polisy zacieśniamy z nimi relacje. W Polsce na razie robimy to w ramach programu lojalnościowego, który sukcesywnie rozbudowujemy. Na innych rynkach, np. na włoskim, urządzenia typu smart home są elementem polis mieszkaniowych. Chcielibyśmy, aby tak było również na naszym rynku — mówi Bartosz Kwieciński, dyrektor marketingu i sprzedaży bezpośredniej w Generali Polska.

Generali skupia się na przeniesieniu koncentracji z polis komunikacyjnych na bardziej rentowne, np. mieszkaniowe. W ciągu ostatnich dwóch lat firma podwoiła wartość portfela mieszkaniowego. Ponadto udowodniła, że taka strategia jest dobra, a świadczy o tym bardzo pochlebna opinia większości agentów, którzy sprzedają pakiet mieszkaniowy tego ubezpieczyciela. Powszechnie mówi się, że oferta jest droga, typu premium, ale też najlepsza na rynku.

Prosto z Polski:
Prosto z Polski:
Urządzenia smart home Fibaro są produkowane w Poznaniu, gdzie znajduje się fabryka zatrudniająca ponad 100 osób. Produkty z tej fabryki docierają na 6 kontynentów.
materiały prasowe

Co zyskuje Fibaro?

Przede wszystkim nowy kanał dotarcia do klienta z produktami, które z przechodzą z etapu adaptacji na masowy rynek. Wg przewidywań firmy badawczej IDC do 2022 r. łączna liczba urządzeń sprzedanych na globalnym rynku smart home ma osiągnąć 939,7 mln, czyli średnio 18,5 proc. wzrostu rocznie względem 433,1 mln w 2017 r. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Fibaro (wśród Polaków w wieku 25-55 lat z miesięcznymi przychodami na gospodarstwo domowe powyżej 3 tys. zł) wynika, że 20 proc. respondentów ma już w domach/mieszkaniach inteligentne urządzenia, a 58 proc. rozważa ich zakup.

— Kody zniżkowe na nasze urządzenia dla klientów partnera ubezpieczeniowego, pomagają chronić mieszkanie lub dom przed skutkami zalania, pożaru, włamania. Z jednej strony alarmują właściciela o niepożądanych zdarzeniach, z drugiej — np. odcinają dopływ wody przy głównym zaworze, co minimalizuje potencjalne straty — mówi Bartosz Buczyński, dyrektor produktu w Fibaro, które wyszło z inicjatywą współpracy.

Fibaro powstało dekadę temu w Polsce, ale od kilku lat jego właścicielem jest Nice, włoska firma z branży. Włoskie jest także Generali.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane