Globalna sprzedaż samochodów będzie rosła, a alternatywne formy oferowanej przez nie mobilności będą miały niewielki wpływ na popyt, uważa Ghosn.

- Wielu ludzi uważa, że to zastąpi popyt. Nie. To tylko dodatek – powiedział podczas konferencji The Year Ahead w Nowym Jorku. – Tradycyjny biznes budowy i sprzedaży samochodów, a także ich posiadania, będzie kontynuowany – dodał.
Oczekiwania Ghosna są sprzeczne z prognozami, według których pojawienie się usług parataksówkowych i współdzielenia samochodu, w połączeniu z autonomizacją pojazdów, spowodują znaczący wzrost rynku aut, którego roczna wartość przekracza 2 bln USD.
Nadzorowane przez Ghosna spółki sprzedadzą w tym roku 10,5 mln aut na świecie. To oznacza, że po raz pierwszy zagrożą liderom branży, Toyocie i Volkswagenowi. Alians Renaul, Nissana i Mitsubishi ma w 2022 roku osiągnąć sprzedaż na poziomie 14 mln aut.