AGORA SA dalsze oszczędności w spółce

opublikowano: 2001-11-30 17:03

(RB 43/01)
Słabnąca gospodarka i kurczący się rynek reklamy negatywnie
wpłynęły na wyniki Agory, dla której większość wpływów stanowią
ogłoszenia i reklama. Perspektywy na przyszły rok nie są dobre -
prognozy gospodarcze są coraz gorsze i można się spodziewać
dalszego spadku wydatków na reklamę.


Aby zminimalizować negatywny wpływ otoczenia gospodarczego na
spółkę, Agora od ponad pół roku wdraża program cięć kosztów
operacyjnych. W kolejnym etapie programu kierownictwo uważnie
analizowało koszty zatrudnienia. Spółka poczyniła szereg kroków,
np. zamrożono podwyżki w 2002 r. Posunięcia te okazały się jednak
niewystarczające i po dodatkowej analizie związanej z
racjonalizacją organizacji pracy, kierownictwo podjęło decyzję o
zwolnieniach. Zwolnionych zostało ok. 170 osób, co stanowi około
5% wszystkich zatrudnionych w spółce.


Dział pracowniczy przygotował specjalny program wsparcia dla
odchodzących.


Tę przykrą konieczność narzucił nam rynek. Możemy zapewnić, że
zwolnienia przeprowadzamy tam, gdzie nie stwarzają one zagrożenia
dla dalszego rozwoju firmy. Wcześniejsza decyzja o zamrożeniu
podwyżek pozwoliła nam ograniczyć liczbę zwalnianych, rozkładając
ciężar koniecznych oszczędności na nas wszystkich. Dołożymy
starań, by wesprzeć zwalnianych pracowników - powiedziała Wanda
Rapaczynski, prezes zarządu Agory.


Art. 81 ust. 1 pkt. 2 PPW