Giełdowa branża gier miała rekordowe półrocze

Szymon Maj
opublikowano: 2020-10-07 14:28
zaktualizowano: 2020-10-07 12:43

Łącznie 50 mld zł kapitalizacji, ponad 1 mld zł przychodów i 462 mln zł zysku netto – z takim wynikiem zamknęlo I półrocze 2020 r. branża gier na giełdzie.

Szymon Nowak, analityk z Biura Maklerskiego BNP Paribas podsumował I półrocze 2020 r. w sektorze producentów gier notowanych na giełdzie.

Gra komputerowa
Gra komputerowa
Fot. 11333328/Pixabay

Najwięcej w zestawieniu waży CD Projekt, który przy 36 mld zł kapitalizacji wypracował 364 mln zł przychodów i 147 mln zł zysku netto, z od początku roku inwestycja w CD Projekt przyniosła 34-procentowy zwrot.

O wiele więcej – 181 proc. – pozwoliły zarobić akcje Ten Square Games, który przebił 4 mld zł kapitalizacji. Przychody spółki w I półroczu 2020 r. wyniosły 264 mln zł przy 60 mln zł zysku netto. 

Na trzecim miejscu byłPlayWay, który zarobił więcej od CD Projektu – 159 mln zł zysku netto przy 100 mln zł przychodów.

Na producentach gier z mniejszego rynku również można było sporo zarobić – CreepyJar dał akcjonariuszom nawet 469 proc. zwrot z inwestycji, wycena Movie Games od początku roku wzrosła o 208 proc., a kapitalizacja One More Level urosła od stycznia o 1000 proc.

Gamingowy ryneczek za 1H'20. Najlepsze półrocze w historii sektora, choć porównania zaburzone ze względu na nowe spółki. Łączne przychody ponad 1 mld zł, zysk 462 mln zł, ponad 500 mln zł gotówki na rachunkach i łącznie 50 mld market capu. pic.twitter.com/5lFn8UN23a

Jeśli nie liczyć tych, którzy niedawno zmienili obszar działalności, to na NewConnect notowane są 33 spółki, które tworzą gry. Na rynku głównym GPW jest 12 firm. Do debiutu na giełdzie przygotowuje się kolejnych 29 producentów gier.