Giganci nie znajdują dobrych adresów

PAP
opublikowano: 02-06-2014, 06:43

Na najbardziej rozwiniętych rynkach, czyli w Warszawie i Krakowie, trudno o atrakcyjne lokale na wynajem, donosi "Rzeczpospolita".

Zobacz więcej

fot. Borys Skrzyński

W przeciwieństwie do Europy Zachodniej ulice handlowe w Polsce są niedoinwestowane. Wymagający klienci nie mogą znaleźć odpowiednich pomieszczeń.

"Wiele sieci, które zamierzają rozwijać się na polskim rynku, chce rozpocząć swoją działalność przy ulicy handlowej. Często jednak nie mogą znaleźć lokali o wymaganej wielkości lub możliwy okres najmu jest dla nich zbyt krótki. W efekcie otwierają sklep w centrum handlowym" - opowiada Katarzyna Kocon z CBRE.

Właściwie tylko Warszawa i Kraków, miasta o najbardziej rozbudowanej ofercie, dają spore możliwości rozwoju. "Trzeba pamiętać o ograniczeniach, jak np. nieuregulowane stosunki własnościowe, zły stan techniczny lokali, brak miejsc parkingowych w pobliżu" - wylicza Patrycja Dzikowska z DTZ.

Jak zaznacza Katarzyna Kocon, obiekty przy ulicach handlowych często powstają zgodnie z wymaganiami konkretnych najemców i, jeśli mieszczą jeden do kilku lokali, to są wynajęte już przed otwarciem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu