Gigant rusza w bój na rachunki

Eugeniusz Twaróg
25-08-2010, 08:15

Jako pierwszy salwę odda BOŚ. Potem Getin, a następnie...

Po wakacyjnej przerwie banki wznawiają działania na froncie walki o klientów detalicznych. Wiosenna kampania upłynęła pod znakiem blitzkriegu w wykonaniu BZ WBK, który zgarnął połowę otwartych w I połowie roku rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych. Inna sprawa, że sypał pieniędzmi na marketing jak Związek Radziecki na zbrojenia... Bardzo ciekawie zapowiada się jesienna odsłona wojny na konta osobiste.

Jako pierwszy salwę odda BOŚ. To niewielki gracz, ale widoczny dzięki reklamie, na którą nie żałuje pieniędzy. Promocję rachunków zaczął już późną zimą tego roku, mniej więcej w tym samym czasie, gdy BZ WBK rozpoczął totalną kampanię reklamową z Gerardem Depardieu w roli głównej. BOŚ uznał, że nie ma sensu kopać się z koniem i ustąpił pola większemu rywalowi. Od 1 września wraca do rozgrywki z nową reklamą.

Bank trzyma w ścisłej tajemnicy szczegóły nowej oferty. BOŚ już pokazał w ubiegłym roku, że potrafi wymyślić coś, co odróżni go od konkurentów. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że nie ma zamiaru przyciągać klientów, płacąc im za przejście do BOŚ (zresztą, nie bardzo go na to stać) ani też mamiąc ich darmowym rachunkiem.

Kilka dni później na placu boju stanie Getin Noble Bank, rozpoczynając kampanię promocyjną rachunku detalicznego. Najwyższa pora, bo już w momencie fuzji banków zarząd zapowiadał istotne zmiany w ROR-ach, do których na razie nie doszło. A jest co zmieniać. Bank obrał taktykę rozpoznania bojem, wysyłając na pierwszą linię Open Finance.

— Kilka miesięcy temu pośrednik uruchomił stronę openonline.pl, na której można otworzyć darmowy rachunek prowadzony przez Getin, z bezpłatną kartą i bankomatami w całym kraju. Serwis promowany tylko w sieci sprawdził się na tyle dobrze, że internetowe konto wprowadzi u siebie Getin — dowiedzieliśmy się nieoficjalnie w banku.

W porównaniu z tym, co obecnie oferuje Getin Noble Bank, będzie to rzeczywiście inna jakość. Z naszych informacji wynika, że kampania odświeżonego rachunku będzie prowadzona również głównie w internecie.

Na jesień zmiany w rachunkach osobistych zapowiedział już Raiffeisen. Nie jest to jednak bank szerokiego rynku, ale skoncentrowany na zamożniejszej klienteli.

W połowie IV kwartału w wojnie na konta odezwie się naprawdę ciężka artyleria. Do walki wejdzie największy na rynku detalista — PKO BP. Najwyższy czas. Bank tak naprawdę od końca lat 90. nie zmieniał oferty dla detalu, nie licząc rachunku oszczędnościowego wprowadzonego przed dwoma laty. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, PKO BP przygotowuje kilka pakietów dla różnych grup klientów.

Więcej? W środowym "Pulsie Biznesu"!

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Eugeniusz Twaróg

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Banki / Gigant rusza w bój na rachunki