Glovo celuje wysoko

PS
opublikowano: 06-11-2019, 22:00

Hiszpański start-up za rok chce zostać liderem polskiego rynku, zaś w Warszawie uruchomił właśnie drugie po Barcelonie centrum technologiczne.

Glovo weszło do Polski w lipcu i oferuje dowóz dowolnego produktu pod drzwi w ośmiu dużych miastach. Warunek — musi on zmieścić się w plecaku poruszającego się rowerem kuriera, a maksymalna waga przesyłki to 9 kg. Za pośrednictwem aplikacji można zamówić nie tylko posiłki z restauracji (ok. 80 proc. dostaw), ale także ograniczony wybór produktów spożywczych z kilku sieci, leki bez recepty czy kwiaty. Dostępne są także standardowe przesyłki kurierskie.

Glovo obsługuje globalnie 1,8 mln użytkowników na 26 rynkach, jednak Polska ma dla spółki szczególne znaczenie. Hiszpanie postanowili rozwinąć w Warszawie drugie po Barcelonie centrum technologiczne. Jego trzon stanowi na razie zespół specjalistów pracujących dla Pizza Portalu.

Hiszpanie przejęli od AmRestu łódzki serwis do zamawiania posiłków online w sierpniu za 30 mln EUR z opcją dodatkowych 5 mln EUR, które poprzedni właściciel otrzyma w przypadku spełnienia warunków z umowy. AmRest jest również największym udziałowcem Glovo — ma 10 proc.

— Mamy ambitny plan, by w ciągu kilku miesięcy zatrudnić ok. 50 inżynierów. Warszawski team będzie pracował nad globalnymi rozwiązaniami — mówi w rozmowie z „PB” Óscar Pierre, dyrektor generalny i współzałożyciel Glovo.

Oprócz inżynierów w warszawskim hubie ma pracować drugie tyle ekspertów technologicznych i produktowych. Glovo opiera swój biznes m.in. na partnerstwach z sieciami. Prowadzi stałą współpracę z punktami gastronomicznymi pod markami należącymi do AmRestu (takimi jak Pizza Hut czy Starbucks), ale także z sieciami handlowymi — w rodzimej Hiszpanii, we Francji i Włoszech na stałe współpracuje z Carrefourem, w innych krajach m.in. z Auchan czy Kauflandem.

— Prowadzone są rozmowy z kilkoma dużymi graczami. Ich efekty będą znane w ciągu najbliższych tygodni — mówi Piotr Kruszyński, prezes Pizza Portalu.

Glovo (łącznie z Pizza Portalem) jest wiceliderem rynku aplikacji dowożących produkty na żądanie — pierwsze miejsce zajmuje Pyszne.pl, należący do holenderskiego lidera tej branży, Takeaway.com. Hiszpanie chcą jednak zostać numerem 1 i planują, że stanie się to na przełomie 2020 i 2021 roku. Pomóc ma w tym integracja marek — szyld Pizza Portal ma być stopniowo zastępowany żółtymi barwami Glovo.

Sprawdź program "Venture Capital Forum", 10 grudnia 2019, Warszawa >>

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu