GM musi naprawić usterki w 5,9 mln aut

opublikowano: 23-11-2020, 16:58

General Motors musi wezwać do serwisu 5,9 mln samochodów ciężarowych i SUV-ów wyprodukowanych w latach 2007-2014. Powodem jest usterka poduszek powietrznych dostarczonych przez firmę Takata, pisze Reuters.

Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) odrzucił wniosek producenta z Detroit o odstąpienie od konieczności przeprowadzenia akcji serwisowej. Instytucja stwierdziła, że wadliwe systemy napełniania poduszek powietrznych mogą stanowić zagrożenie.

GM oszacował, że naprawa 5,9 mln samochodów kosztowałby firmę nawet 1,2 mld USD. Dostawcą tego podzespołu w modelach z lat 2007-2014 była japońska firma Takata. Usterka, która może doprowadzić do rozerwania napełniaczy poduszek powietrznych i wystrzelenia metalowych odłamków, doprowadziła do konieczności przeprowadzenia globalnej akcji wymiany ok. 100 mln sztuk wadliwego elementu zainstalowanego w autach 19 marek.

Problem dotyczy łącznie 63 mln pojazdów zarejestrowanych w USA. W sumie w tym kraju z powodu awarii poduszek powietrznych odnotowano 18 zgonów, choć żadnego w pojeździe z grupy GM.

W związku z aferą i lawiną pozwów o odszkodowania, firma Takata musiała w 2017 roku złożyć wniosek o upadłość.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ARŻ, Reuters

Polecane