Po wielomiesięcznym załamaniu, w tym wywołanym kryzysem związanym z pandemią koronawirusa, w ostatnim czasie na rynku motoryzacyjnym zauważyć można odreagowanie.
Jeden z salonów dilerskich w Chinach.fot. BloombergStringer
Po wielomiesięcznym załamaniu, w tym wywołanym kryzysem związanym z pandemią koronawirusa, w ostatnim czasie na rynku motoryzacyjnym zauważyć można odreagowanie.
Sprzedaż detaliczna pojazdów, w tym SUV i MPV wzrosła w październiku 2020 r. o 8 proc. w ujęciu rocznym do 2,02 mln sztuk, wynika z danych zaprezentowanych przez China Passenger Car Association (CPCA).
Istotnym sygnałem jest przy tym ponowny wzrost zainteresowania tzw. nowymi pojazdami energetycznymi obejmujących m.in. auta elektryczne. Ich sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie do 144 tys.
Październik był czwartym z rzędu miesiącem z dodatnią dynamiką sprzedaży.
Światowy lider rynku samochodów elektrycznych, amerykański koncern Tesla znalazł klientów na 12,34 tys. swoich aut, co dało mu na największym rynku motoryzacyjnym na świecie czwartą pozycję po lokalnych producentach SAIC-GM Wuling Automobile , BYD i innym oddziale SAIC, PCA.
Eksperci podkreślają, że biorąc pod uwagę proporcję posiadania samochodu na poziomie 162 na 1000 mieszkańców chiński rynek posiada nadal ogromny potencjał wzrostowy do zagospodarowania.