Sprzedaż aut w Chinach kontynuuje odbicie

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 09-11-2020, 11:39

Po wielomiesięcznym załamaniu, w tym wywołanym kryzysem związanym z pandemią koronawirusa, w ostatnim czasie na rynku motoryzacyjnym zauważyć można odreagowanie.

Jeden z salonów dilerskich w Chinach.
Jeden z salonów dilerskich w Chinach.
fot. Bloomberg
Stringer

Sprzedaż detaliczna pojazdów, w tym SUV i MPV wzrosła w październiku 2020 r. o 8 proc. w ujęciu rocznym do 2,02 mln sztuk, wynika z danych zaprezentowanych przez China Passenger Car Association (CPCA).

Istotnym sygnałem jest przy tym ponowny wzrost zainteresowania tzw. nowymi pojazdami energetycznymi obejmujących m.in. auta elektryczne. Ich sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie do 144 tys.

Październik był czwartym z rzędu miesiącem z dodatnią dynamiką sprzedaży.

Światowy lider rynku samochodów elektrycznych, amerykański koncern Tesla znalazł klientów na 12,34 tys. swoich aut, co dało mu na największym rynku motoryzacyjnym na świecie czwartą pozycję po lokalnych producentach SAIC-GM Wuling Automobile , BYD i innym oddziale SAIC, PCA.

Eksperci podkreślają, że biorąc pod uwagę proporcję posiadania samochodu na poziomie 162 na 1000 mieszkańców chiński rynek posiada nadal ogromny potencjał wzrostowy do zagospodarowania.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane