GM postawi wysoko poprzeczkę Voltowi

MD, Bloomberg
opublikowano: 11-08-2009, 13:29

General Motors chce, aby jego auto elektryczne o nazwie Volt osiągnęło klasę ekonomiczności odpowiadającą przejechaniu 230 mil na galonie paliwa (98 km na 1 litr) w ruchu miejskim, dowiedział się nieoficjalnie Bloomberg.

Taki wynik byłby ponad czterokrotnie lepszy od hybrydowego priusa, produkowanego przez Toyotę. Według Bloomberga, we wtorek o ambitnych planach GM poinformuje prezes spółki Fritz Henderson, który ma otworzyć jej nowe centrum techniczne w Warren w stanie Michigan. 

- Volt będzie miał docelowy zasięg, jakiego nikt nie mógłby oczekiwać – oświadczył wcześniej Bob Lutz, wiceszef GM.

We wrześniu największy spółka osiągnęła porozumienie z amerykańskim Urzędem Ochrony Środowiska w sprawie testowania rozwiązań, które pozwalałyby osiągnąć przez Volta efektywność odpowiadającą przejechaniu co najmniej 100 milom na galonie paliwa, z czego 40 mil (64 km) do momentu włączenia silnika spalinowego uruchamiającego prądnicę ładującą akumulatory.

GM liczy, że jego niesprawdzona dotąd technologia pozwoli mu pokonać priusa Toyoty, najlepiej sprzedające się auto hybrydowe na świecie. Cena samochodu oferowanego przez japońską spółkę, to co najmniej 22 tys. USD. Lutz w maju mówił, że Volt może kosztować ok. 40 tys. USD.

Amerykański Urząd Ochrony Środowiska ocenia, że prius jest obecnie najbardziej efektywnym pod względem spalania autem na drogach USA. Dla modelu 2010 to 51 mil na galonie w ruchu miejskim.

Volt ma wejść do sprzedaży w przyszłym roku.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD, Bloomberg

Polecane