GM wycofa markę chevrolet z Europy

opublikowano: 05-12-2013, 12:07

Do 2016 roku General Motors chce wycofać markę chevrolet z europejskiego rynku. Zamiast tego skupi się na markach opel i vauxhall.

GM tłumaczy swoją decyzję „trudną sytuacją ekonomiczną w Europie”. Amerykański koncern oczekuje, że wycofanie marki chevrolet z europejskiego rynku będzie go kosztowało 0,7-1,0 mld USD w okresie od IV kwartału tego roku i pierwszego półrocza przyszłego.

Zobacz więcej

fot. Bloomberg

Od 2016 roku GM będzie sprzedawał w zachodniej Europie jedynie najbardziej znane modele chevroleta, jak corvette. Najbardziej powszechne modele tej marki będą nadal oferowane w Rosji i obszarze Wspólnoty Niepodległych Państw.

GM chce także promować mocniej w Europie auta marki cadillac.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, AFP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy