Czytasz dzięki

Gminy muszą dotować pływanie

opublikowano: 26-07-2015, 22:00

Pieniądze na budowę obiektów sportowych w Małopolsce samorządy wydały dobrze. Ale teraz dopłacają.

Delegatura Najwyższej Izby Kontroli w Krakowie zbadała, jak siedem samorządów poradziło sobie z dostępnością i efektywnością wykorzystania obiektów sportowych wybudowanych w ramach Wieloletniego Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Małopolskiego. Ocena była pozytywna. Problemem są natomiast pieniądze.

Żaden z sześciu skontrolowanych obiektów nie przynosił zysków. Samorządy starały się np. zwiększyć ofertę, ale bez skutku. Nie pomagała też znacznie większa liczba wejść, niż planowano. Np. w Wieliczce przewidywano 550 tys. wejść na pływalnię, a w latach 2011-13 było ich odpowiednio 570 tys., 620 tys. i 665 tysięcy.

W Miechowie w pierwszym półroczu 2014 r. było 80 tys. wejść, a przewidywano na cały 2014 r. tylko 42,8 tysięcy. W efekcie gminy i powiaty wyłożyły 160-895 tys. zł na dofinansowanie obiektów sportowych. W pływalni w Limanowej w latach 2011-13 straty sięgały od 487 tys. do 944 tys. zł, w Suchej Beskidzkiej od 31 tys. zł do 202 tys. zł, a w Wieliczce od 157 tys. do 282 tys. zł. Starostwo Powiatowe w Limanowej od 2011 do pierwszego półrocza 2014 r. przekazało pływalni 1,3 mln zł. Podobną dotację na pokrycie kosztów jej funkcjonowania przekazał Urząd Miasta Limanowa.

W tym samym okresie na pływalnię w Suchej Beskidzkiej tamtejszy powiat przekazał 1,4 mln zł. Natomiast miasto Sucha Beskidzka realizowało na obiekcie programy dla mieszkańców i w związku z tym przekazało dodatkowe 465 tys. zł. Gmina Wieliczka wypłaciła w tym okresie operatorowi pływalni prawie 1,3 mln zł, a Urząd Gminy i Miasta w Miechowie operatorowi tamtejszego obiektu od września 2013 r. do czerwca 2014 r. przelał ponad 1,4 mln zł.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rafał Fabisiak

Polecane