Wczoraj światło dzienne ujrzała zapowiadana przez Google’a już w czerwcu nowa platforma edukacyjna Internetowe Rewolucje. To narzędzie, które ma pomóc rozwijać umiejętności internetowe polskich przedsiębiorców i innych osób zainteresowanych tą tematyką.
Platforma będzie oferowała zróżnicowane tematycznie kursy oparte na materiałach wideo. Jej użytkownicy mogą zainspirować się też historiami sukcesu polskich firm, które dynamicznie rozwinęły się dzięki obecności w sieci. Co ważne, narzędzie jest bezpłatne i dostępne dla wszystkich. Wystarczy wejść na stronę: https://rewolucje.withgoogle.com/.
— Chcemy zachęcać polskich przedsiębiorców do tego, aby myśleli, jak mogą wykorzystać potęgę internetu, i aby znaleźli czas na bardzo ważną inwestycję, czyli rozwój swoich umiejętności cyfrowych. Jest to szczególnie ważne, bo poziom przyswajania technologii cyfrowych przez polskie małe i średnie firmy wciąż należy do najniższych w Europie. Pamiętajmy, że konsumenci są coraz bardziej wymagający i to właśnie internet staje się dla nich źródłem informacji,a często też miejscem zakupu produktów i usług — mówi Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor Google Polska.
Nowa platforma pomoże przedsiębiorcom wykorzystać potencjał sieci niezależnie od ich celów biznesowych i poziomu umiejętności. Na początku trzeba odwiedzić stronę Internetowych Rewolucji i odpowiedzieć na kilka pytań, które pomogą stworzyć plan nauki dla każdego kursanta. Na platformie udostępnione są m.in. krótkie filmy instruktażowe, w których eksperci w prosty sposób objaśniają, jak wykorzystać internet do tego, by zwiększyć obroty firmy i zdobyć więcej klientów.
Te wirtualne warsztaty są zróżnicowane tematycznie. Dotyczą m.in. narzędzi do analizydanych, aplikacji mobilnych czy skutecznego wykorzystywania potencjału mediów społecznościowych. Co ważne, platforma pozwala na indywidualne dopasowanie materiału w zależności od stopnia wiedzy użytkownika — zawiera treści zarówno dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie internetu, jak i dla tych, którzy mają już pewną wiedzę w tym temacie.
Po każdym dziale na uczestnika czekają krótkie testy, natomiast po zaliczeniu wszystkich etapów — certyfikat poświadczający udział w szkoleniu. Platforma jest częścią ogłoszonego w czerwcu przez Google’a programu Internetowe Rewolucje. Do końca 2016 r. ma on zapewnić wsparcie rozwoju kompetencji cyfrowych dla 100 tys. polskich przedsiębiorców.