Google pomoże MŚP w eksporcie

opublikowano: 25-06-2019, 22:00

Firma udostępniła polskim przedsiębiorcom narzędzie internetowe, które ma im ułatwić zdobywanie zagranicznych rynków.

Internet zniósł bariery handlowe i umożliwił mniejszym graczom zaistnienie na całym świecie. Pierwsze kroki w takiej ekspansji mogą być jednak trudne.

— Zgodnie z naszymi badaniami, dla 60 proc. przedsiębiorców największym wyzwaniem w rozpoczęciu działalności eksportowej jest rozpoznanie potencjalnych rynków zbytu. Trafny wybór nowego obszaru rozwoju wymaga właściwej oceny zapotrzebowania na produkty lub usługi firmy, a to nie jest proste zadanie — mówi Marcin Karnowski, dyrektor w Google.

Wskazówki z platformy

Ułatwić je może platforma Market Finder, bezpłatne narzędzie, które Google właśnie uruchomił w polskiej wersji. Ma ono wspierać firmy w identyfikowaniu potencjalnych klientów za granicą i zwiększaniu sprzedaży eksportowej online. Market Finder zasugeruje najlepsze rynki dla danego produktu lub usługi. Przy tym lista krajów tworzona jest na podstawie kilku czynników, m.in. analizy wyników wyszukiwania dla wskazanego artykułu lub kategorii w skali miesiąca, poziomu PKB, średniego kosztu kampanii marketingowej czy łatwości prowadzenia biznesu w danym kraju.

Po wyborze konkretnego kierunku eksportu Market Finder pomoże dobrać właściwą strategię komunikacji z przyszłymi klientami, sposób dystrybucji towaru bądź najwygodniejsze formy płatności. Na tej platformie, dzięki danym od partnerów Google’a, znajdują się również niezbędne informacje na temat preferencji danych krajów co do poszczególnych rozwiązań. Na przykład we Francji sugerowanąmetodą płatności jest karta płatnicza, podczas gdy w Niemczech bardzo popularny jest przelew bankowy. Narzędzie podsunie również wskazówki dotyczące lokalnych podatków i wymagań prawnych.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Newsletter z najważniejszymi informacjami o rozwoju i finansowaniu nowych technologii.
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Newsletter z najważniejszymi informacjami o rozwoju i finansowaniu nowych technologii.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Ponadto Market Finder pomoże dobrać właściwą strategię komunikacji z konsumentami. Platforma dostarcza też materiały dotyczące marketingu internetowego, dzięki którym można przygotować i przeprowadzić kampanie reklamowe, oraz poradniki informujące, jak stworzyć stronę internetową lub znaleźć rzetelnego lokalnego partnera marketingowego.

Program z doradztwem

Ponadto Google zapowiedział, że w tym roku istniejący od czterech lat program Internetowe Rewolucje jest przeznaczony dla podmiotów, które myślą o działalności eksportowej lub już ją prowadzą i chcą zdobyć kolejne rynki. Przewiduje on indywidualne spotkania chętnych firm z doradcami, którzy pomogą zaplanować strategię marketingową w internecie z ukierunkowaniem na eksport. Dodatkowo na zgłoszone firmy czeka dwumiesięczne wsparcie online i zaproszenie do eksportowej społeczności, w której będą mogły dzielić się doświadczeniami i radami.

Do projektu Internetowe Rewolucje można dołączyć w każdym momencie, aplikując na stronie: https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje.

70

proc. Taki odsetek małych i średnich przedsiębiorców nie dysponuje danymi rynkowymi umożliwiającymi znalezienie najlepszych rynków docelowych, wynika z badania Google Export Study.

60

proc. A taki odsetek firm z sektora MŚP wskazuje, że międzynarodowy marketing i bariery operacyjne są największymi przeszkodami w odnoszeniu sukcesu za granicą.

186

mln Tylu konsumentów w Europie kupuje coś zzagranicy w internecie każdego roku — wynika z badania PostNord, E-handel i Europa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu