Czytasz dzięki

Google pomoże MŚP w eksporcie

opublikowano: 25-06-2019, 22:00

Firma udostępniła polskim przedsiębiorcom narzędzie internetowe, które ma im ułatwić zdobywanie zagranicznych rynków.

Internet zniósł bariery handlowe i umożliwił mniejszym graczom zaistnienie na całym świecie. Pierwsze kroki w takiej ekspansji mogą być jednak trudne.

— Zgodnie z naszymi badaniami, dla 60 proc. przedsiębiorców największym wyzwaniem w rozpoczęciu działalności eksportowej jest rozpoznanie potencjalnych rynków zbytu. Trafny wybór nowego obszaru rozwoju wymaga właściwej oceny zapotrzebowania na produkty lub usługi firmy, a to nie jest proste zadanie — mówi Marcin Karnowski, dyrektor w Google.

Wskazówki z platformy

Ułatwić je może platforma Market Finder, bezpłatne narzędzie, które Google właśnie uruchomił w polskiej wersji. Ma ono wspierać firmy w identyfikowaniu potencjalnych klientów za granicą i zwiększaniu sprzedaży eksportowej online. Market Finder zasugeruje najlepsze rynki dla danego produktu lub usługi. Przy tym lista krajów tworzona jest na podstawie kilku czynników, m.in. analizy wyników wyszukiwania dla wskazanego artykułu lub kategorii w skali miesiąca, poziomu PKB, średniego kosztu kampanii marketingowej czy łatwości prowadzenia biznesu w danym kraju.

Po wyborze konkretnego kierunku eksportu Market Finder pomoże dobrać właściwą strategię komunikacji z przyszłymi klientami, sposób dystrybucji towaru bądź najwygodniejsze formy płatności. Na tej platformie, dzięki danym od partnerów Google’a, znajdują się również niezbędne informacje na temat preferencji danych krajów co do poszczególnych rozwiązań. Na przykład we Francji sugerowanąmetodą płatności jest karta płatnicza, podczas gdy w Niemczech bardzo popularny jest przelew bankowy. Narzędzie podsunie również wskazówki dotyczące lokalnych podatków i wymagań prawnych.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Ponadto Market Finder pomoże dobrać właściwą strategię komunikacji z konsumentami. Platforma dostarcza też materiały dotyczące marketingu internetowego, dzięki którym można przygotować i przeprowadzić kampanie reklamowe, oraz poradniki informujące, jak stworzyć stronę internetową lub znaleźć rzetelnego lokalnego partnera marketingowego.

Program z doradztwem

Ponadto Google zapowiedział, że w tym roku istniejący od czterech lat program Internetowe Rewolucje jest przeznaczony dla podmiotów, które myślą o działalności eksportowej lub już ją prowadzą i chcą zdobyć kolejne rynki. Przewiduje on indywidualne spotkania chętnych firm z doradcami, którzy pomogą zaplanować strategię marketingową w internecie z ukierunkowaniem na eksport. Dodatkowo na zgłoszone firmy czeka dwumiesięczne wsparcie online i zaproszenie do eksportowej społeczności, w której będą mogły dzielić się doświadczeniami i radami.

Do projektu Internetowe Rewolucje można dołączyć w każdym momencie, aplikując na stronie: https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje.

70

proc. Taki odsetek małych i średnich przedsiębiorców nie dysponuje danymi rynkowymi umożliwiającymi znalezienie najlepszych rynków docelowych, wynika z badania Google Export Study.

60

proc. A taki odsetek firm z sektora MŚP wskazuje, że międzynarodowy marketing i bariery operacyjne są największymi przeszkodami w odnoszeniu sukcesu za granicą.

186

mln Tylu konsumentów w Europie kupuje coś zzagranicy w internecie każdego roku — wynika z badania PostNord, E-handel i Europa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane