Greń Communication wszedł w alians z PDI

Agnieszka Ostojska
06-07-2001, 00:00

Greń Communication wszedł w alians z PDI

Personnel Decisions International zdecydowała się na alians z Greń Communication, polską firmą doradztwa personalnego. Przyczyniła się do tego m.in. rosnąca liczba zleceń klientów korporacyjnych na wykonanie usług właśnie w Polsce.

Międzynarodowa firma doradztwa personalnego Personnel Decisions International (PDI) wchodzi na polski rynek przez alians z firmą Greń Communication.

— Na rynku polskim działamy już od trzech lat, ale były to dość chaotyczne doświadczenia. Obecnie jednak nasi międzynarodowi klienci coraz częściej zlecają nam pracę w Polsce. Dopóki były to sporadyczne przypadki, mogliśmy się w miarę sprawnie wywiązywać. Wzrost liczby zleceń w Polsce oraz stopnia ich skomplikowania spowodował, że zdecydowaliśmy się na alians z lokalną firmą — wyjaśnia Dennis Baltzley, wiceprezes i dyrektor zarządzający w PDI.

Przyznaje, że dla firmy nie jest to pierwszy alians w tym roku. W podobny sposób PDI weszło w 2001 r. na rynek włoski, hiszpański oraz portugalski.

Tylko mocni

O wyborze odpowiedniego partnera do aliansu decyduje jego pozycja na lokalnym rynku.

— Chcemy, aby współpracująca z nami firma była samodzielna, posiadała doświadczenie w obsłudze dużych klientów, dobrą wiedzę o lokalnym rynku i fachowy personel. Ponieważ klienci są przyzwyczajeni do naszych standardów, jakość usług firmy partnera aliansu nie może od nich odbiegać. Greń Communication spełniał wszystkie te wymogi — twierdzi Klaus J. Schuler, dyrektor niemieckiego oddziału PDI.

Dodaje, że o wyborze tej firmy przesądził entuzjazm i energia personelu.

Oprócz pozyskania międzynarodowych klientów, Greń Communication będzie mógł również korzystać z know-how PDI.

Klienci plus wiedza

— Dzięki aliansowi GC będzie poszerzać zakres usług. Skorzysta również personel firmy. Nasi konsultanci będą mieli szansę rozwinąć swoje umiejętności i podnieść kwalifikacje. Innym atutem zawartego aliansu jest możliwość pojawienia się na polskim rynku najnowszych rozwiązań światowych — twierdzi Krzysztof Wiszenko, współzałożyciel i dyrektor firmy Greń Communication.

Jego zdaniem, alians spowoduje także zwiększenie zatrudnienia w firmie. Do końca roku planuje się dodatkowo zatrudnić 3 osoby. Żaden z przedstawicieli połączonych firm nie chce jednak ujawnić, w jaki sposób firmy będą się rozliczać. Tajemnicą pozostaje również kto, komu, ile i za co będzie płacił.

Agnieszka Ostojska

a.ostojska@pb.pl tel. (22) 611-62-24

Okiem eksperta

T. Krzysztof mężykowski z H. Neumann International

Zagraniczne firmy będą pojawiały się w Polsce, dopóki krajowa gospodarka będzie się normalizować. Alians z lokalną firmą jest pewną biznesową, która ma duże szanse powodzenia. Tego typu połączenie oszczędza czas. Firma nie musi wydawać pieniędzy na znalezienie niszy dla siebie. Ma już ugruntowaną pozycję i może zacząć działać. Są jednak i zagrożenia, na które narażone są wszystkie podmioty prowadzące działalność gospodarczą. Rynek doradztwa personalnego jest specyficzny. Miejsce na rynku dla każdej firmy się znajdzie. Utrzymają się jednak tylko te, w których ofercie znajdzie się coś niepowtarzalnego. W Polsce bardzo często się zdarza, że wchodzące na krajowy rynek międzynarodowe firmy wyprzedzają czasy. W tej chwili działa u nas olbrzymia ilość malutkich, często kilkuosobowych firm doradztwa personalnego, które pozornie oferują te same usługi co duże, międzynarodowe. Ceny ich produktów są niższe, co niestety zwykle idzie w parze ze standardem jakościowym. Na szczęście rynek rozwija się bardzo dynamicznie. Wzrasta świadomość klientów, a co za tym idzie — rosną ich wymagania. Dostęp do międzynarodowego know-how i produkty sprawdzone w innych krajach mogą pozytywnie wpłynąć na jakość oferowanych na polskim rynku usług. Takie atuty mogą przyczynić się do sukcesu, ale trzeba je umiejętnie wykorzystać oraz uzbroić się w cierpliwość.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Ostojska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Greń Communication wszedł w alians z PDI