Gryf wyrusza na Bałtyk

Bogdan Tychowski
09-12-2004, 00:00

Wczoraj w Szczecinie odbył się chrzest nowego promu pasażerskiego Gryf, który od poniedziałku będzie obsługiwał linię Świnoujście-Ystad, uzupełniając serwis Polonii (oba promy będą dwa razy na dobę mijały się na środku Bałtyku).

Gryf zbudowany został w 1990 r. w norweskiej stoczni Fosen. Ma już 15 lat, ale tego typu jednostki w eksploatacji dożywają ponad 30 lat. Wcześniej pływał u armatora tureckiego, a przed rozpoczęciem służby pod polską banderą przeszedł gruntowną modernizację. Na dwóch pokładach samochodowych może jednorazowo przewieźć co najmniej 100 aut ciężarowych. Ponadto, przystosowany jest do przewozu około 200 osób (łącznie z załogą). Jednostka liczy 60 kabin dwuosobowych dla kierowców oraz dobudowane niedawno 23 dodatkowe kabiny dla niekierowców, w tym dwu, trzy i czteroosobowe. Jest też jedna kabina de-lux.

Prom wyposażony będzie również w sklep, kafeterię, bar, a nawet w saunę. Całość doprowadzona została do wysokiego standardu Polonii. Jeśli chodzi o rozwiązania konstrukcyjne, prom został wyposażony w dodatkowy ster strumieniowy, dzięki któremu nie musi korzystać z asysty holowników. Dobudowano również wystające poza obrys kadłuba skrzydła na mostku kapitańskim, tak aby podnieść widoczność, a tym samym i bezpieczeństwo przy manewrach. Wewnątrz prom został wyposażony we wszystkie systemy bezpieczeństwa, jakich wymagają międzynarodowe konwencje.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bogdan Tychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Gryf wyrusza na Bałtyk