GTL może zainwestować w Pyrzowicach 10 mln zł
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze oraz GTL Service powołały dwie spółki zależne: Lotniczy Catering Service, którego udziałowcem jest LOT Catering, oraz firmę Regionalne Linie Lotnicze Silesian Air. Trwają też prace nad rozbudową terminalu Cargo, która ma pochłonąć około 5,5 mln zł.
GTL Service, spółka zależna Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, które zarządza Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach, powołała firmę Lotniczy Catering Service, z siedzibą w Pyrzowicach. Pakiet 51 proc. udziałów w tym podmiocie należy do LOT Catering, spółki zależnej Polskich Linii Lotniczych LOT, natomiast pozostała część jest własnością GTL Service.
Będzie wytwórnia
Zadaniem spółki ma być budowa wytwórni cateringowej na terenie portu lotniczego w Pyrzowicach.
— Kapitał zakładowy spółki wynosi 50 tys. zł, jednak docelowo może on zostać podwyższony nawet do 10 mln zł — mówi Marian Rospond, członek zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.
Wytwórnia cateringowa ma zostać oddana do użytku pod koniec 2002 r.
— Jej moce produkcyjne wynosić mają 3 tys. posiłków dziennie. Jeżeli będzie duże zapotrzebowanie, nie wykluczamy dobudowy bliźniaczej części obiektu, dzięki czemu zdolności produkcyjne wytwórni wzrosłyby do 6 tys. posiłków dziennie — wyjaśnia Zygmunt Kroker, wiceprezes zarządu spółki GTL Service.
Koszt powstania wytwórni szacuje się na 5 mln zł. Jeżeli obiekt zostanie rozbudowany, łączny koszt inwestycji osiągnie poziom 10 mln zł.
Obecnie w przygotowywaniu posiłków dla potrzeb lotniska specjalizuje się GTL Service oraz zarządzana przez spółkę restauracja. Wytwarza ona około 200 posiłków dziennie.
— Po uruchomieniu wytwórni zamierzamy produkować posiłki nie tylko dla potrzeb pasażerów lotniska, ale i dla klientów zewnętrznych — tłumaczy Zygmunt Kroker.
Wypełnić lukę
Do GTL należy też nowo powołana spółka Regionalne Linie Lotnicze Silesian Air.
— Zadaniem podmiotu ma być świadczenie usług na rynku regionalnych przewozów lotniczych. To luka, którą chcemy wypełnić — mówi Stanisław Brol, zastępca dyrektora ds. technicznych GTL.
Utworzona ma zostać siatka połączeń między krajowymi i zagranicznymi portami regionalnymi. Spółka ma rozpocząć działalność w drugim kwartale 2002 r.
— Obecnie trwa przygotowywanie biznesplanu, który zostanie przedstawiony zarządom portów lotniczych. Już teraz wyrażają oni zainteresowanie przedsięwzięciem — tłumaczy Stanisław Brol.
Zarząd GTL liczy na deklaracje, dotyczące kapitałowego wejścia do spółki RLL Silesian Air, jakie mają złożyć poszczególne porty lotnicze. Od tego zależą szczegóły biznesplanu spółki.
Większy terminal
Na terenie MPL Katowice trwa natomiast rozbudowa terminalu przewozów towarowych Cargo za około 5,5 mln zł. Termin ukończenia prac wyznaczono na koniec 2001 r. Cargo zostanie rozbudowane o część magazynową i pomieszczenia biurowe, przeznaczone dla podmiotów działających przy MPL Katowice w Pyrzowicach. GTL będzie dysponować również lokalami do wynajęcia dla firm, które będą chciały ulokować tam swoją działalność.
— Cargo zostanie rozbudowane o 2,2 tys. mkw., dzięki czemu zwiększy swoją powierzchnię z 3,5 do 5,7 tys. mkw. — dodaje Marian Rospond.