Kering, francuska grupa, do której należy marka Gucci, poinformowała o liście wysłanym do niektórych sklepów.
- Chcemy zapobiec sytuacji, gdy ludzie zaczną utożsamiać Gucci z produktami cmentarnymi. Jako marka musimy bronić naszej intelektualnej własności – poinformowała firma.
Podrabiane, papierowe produkty z logo słynnej marki były kupowane przez bliskich zmarłych, którzy podczas festiwalu ku ich czci palili je wraz z innymi papierowymi replikami dóbr doczesnych, by w ten sposób zapewnić bliskim wygodniejsze życie w zaświatach.
W sklepach oferujących papierowe ofiary można znaleźć między innymi papierowe repliki iPhone’ów, a nawet znanych marek aut.
Kering zdecydował się na łagodne potraktowanie sprawy zwracając się z pisemną prośbą do sklepów, zamiast wejść od razu na drogę prawną.
Jednak Chiny to światowe centrum podrabianych produktów. Według danych OECD, w kraju środka powstaje ponad 60 proc. z rocznej światowej produkcji szacowanej na 461 mld USD .
