Gundlach: złoto zdrożeje o 30 proc.

opublikowano: 14-01-2016, 08:15

Złoto zdrożeje do 1400 USD za uncję, prognozuje Jeff Gundlach, jeden z najwyżej ocenianych zarządzających pieniędzmi w USA, prezes DoubleLine Capital.

Obecnie złoto notowane jest po ok. 1090 USD. Gundlach uważa, że jego cena znalazła już dno. Zwraca uwagę, że drożeje od początku roku dzięki poszukiwaniu przez inwestorów „bezpiecznych przystani” w związku z przeceną innych aktywów.

Jeffrey Gundlach
Bloomberg

Gundlach ostatnio się nie mylił w swoich przewidywaniach. Był jednym z pierwszych, którzy ostrzegli w 2014 roku przed krachem cen ropy, a także zawirowaniami na rynku obligacji śmieciowych w 2015 roku.

Gundlach twierdzi, że 2016 rok nie zapowiada się dobrze.  Wskazuje szereg argumentów przemawiających za zwyżką notowań złota, m.in. spadkową tendencję globalnego wzrostu gospodarczego oraz więcej niepewności z powodu problemów Chin, które według niego jeszcze mocniej zdewaluują walutę. Gundlach uważa także, że w USA jest „ukryty rynek niedźwiedzia”. Wiele akcji jest notowanych o 20 proc. poniżej ostatniego szczytu. Wskazuje, że po „ukrytym rynku niedźwiedzia” nadchodzi zwykle okres normalnego rynku niedźwiedzia. Gundlach przekonuje także, że w Japonii okres tzw. straconej dekady zmienił się w okres „straconego pokolenia”, odradza inwestycje w tym kraju. Jego zdaniem, sytuacja na rynkach wschodzących, nawet wyłączając Chiny, nie jest dobra, co tłumaczy ich zależnością od koniunktury na rynku surowców.

Gundlach uważa, że cena ropy osiągnęła dno lub jest już blisko niego. Pomoże w tym zahamowanie, jego zdaniem, umocnienia dolara. Mimo to cena ropy zostanie niska przez długi czas, bo jest jej wciąż dużo więcej niż świat potrzebuje, uważa Gundlach. 

Jeśli na giełdach w USA będzie rynek niedźwiedzia, pojawi się okazja do zakupów. Obecnie najlepszą opcją dla inwestorów jest „chronić kapitał i reagować z dnia na dzień”, ocenia Gundlach. Jego zdaniem, Fed jest oderwany od rzeczywistości i zbyt optymistyczny w swoich prognozach.
 

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, cnn.com

Polecane