H&M rusza w końcu na podbój Indii

Szwedzki detalista odzieżowy, koncern Hennes & Mauritz otworzy w tym roku swoją pierwszą placówkę w Indiach, informuje Reuters.

Drugi na świecie przedstawiciel branży odzieżowej chce skorzystać z otwarcia trzeciej pod względem wielkości gospodarki w Azji dla zagranicznych operatorów sklepów.
W grudniu 2013 r. H&M otrzymał końcową zgodę rządu w Delhi na inwestycję w tym kraju. Spółka planuje wydać około 100 mln EUR na uruchomienie działalności w pierwszych 50 sklepach w Indiach.  Na razie nie podjęto decyzji odnośnie lokalizacji pierwszej placówki.

fot. Bloomberg
Zobacz więcej

fot. Bloomberg

Szwedzka firma w ciągu minionej dekady niemal trzykrotnie zwiększyła liczbę sklepów. Ma ich obecnie ponad 3,1 tys. w 53 krajach. Mimo takiej ekspansji przegrywa z największym rywalem, hiszpańskim Inditexem na najszybciej rozwijających się rynkach wschodzących.

H&M nadal generuje około 80 proc. przychodów ze sprzedaży w Europie, podczas gdy posiadający ponad 6 tys. sklepów w 86 krajach Inditex notuje 20-proc. udział sprzedaży w Azji wobec zaledwie 6-proc. w przypadku Szwedów.

W bieżącym roku H&M zamierza otworzyć na całym świecie 375 sklepów w tym 80-90 w Chinach. Planuej też wejść do Australii i na Filipiny.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / H&M rusza w końcu na podbój Indii