Drugi na świecie przedstawiciel branży odzieżowej chce skorzystać z otwarcia trzeciej pod względem wielkości gospodarki w Azji dla zagranicznych operatorów sklepów.
W grudniu 2013 r. H&M otrzymał końcową zgodę rządu w Delhi na inwestycję w tym kraju. Spółka planuje wydać około 100 mln EUR na uruchomienie działalności w pierwszych 50 sklepach w Indiach. Na razie nie podjęto decyzji odnośnie lokalizacji pierwszej placówki.

Szwedzka firma w ciągu minionej dekady niemal trzykrotnie zwiększyła liczbę sklepów. Ma ich obecnie ponad 3,1 tys. w 53 krajach. Mimo takiej ekspansji przegrywa z największym rywalem, hiszpańskim Inditexem na najszybciej rozwijających się rynkach wschodzących.
H&M nadal generuje około 80 proc. przychodów ze sprzedaży w Europie, podczas gdy posiadający ponad 6 tys. sklepów w 86 krajach Inditex notuje 20-proc. udział sprzedaży w Azji wobec zaledwie 6-proc. w przypadku Szwedów.
W bieżącym roku H&M zamierza otworzyć na całym świecie 375 sklepów w tym 80-90 w Chinach. Planuej też wejść do Australii i na Filipiny.