Halloween ciągnie gospodarkę USA

AD, Forbes.com
opublikowano: 30-10-2013, 16:44

Amerykanie mają wydać w tym roku aż 2,6 mld USD na obchody przypadającego dziś Halloween. To po Bożym Narodzeniu, Wielkanocy i Święcie Dziękczynienia najpotężniejszy kop dla handlu w USA.

Halloween to czwarte w kolejności święto w USA rok rocznie zachęcające Amerykanów do szerszego otwierania swoich portfeli. Świętują nie tylko dzieci, w makabryczne stroje przebierają się także dorośli oraz...zwierzęta domowe co bardziej zaangażowanych towarzysko właścicieli.

Najpopularniejszy zwyczaj Halloweenowy to  "Cukierek albo psikus" i ma swoje korzenie w angielskiej tradycji związanej z Dniem Zadusznym. W dniu Wszystkich Świętych biedacy chodzili od domu do domu prosząc bogatszych o odrobinę jedzenia w zamian za modlitwę ofiarowaną 2 listopada za ich zmarłych.

Najwięcej przychodów dla różnych branż generuje zwykle zwyczaj "Cukierek albo psikus" (Trick-or-treating). Przebrane dzieci lub dorośli zgłaszają się do udekorowanych dyniowymi lampionami domów prosząc - pod groźbą psikusa - o słodkości. Żniwa zbierają więc nie tylko dyniowi farmerzy, ale zwłaszcza producenci czekolad i cukierków oraz cała branża dekoracyjna i odzieżowa. Na taką skalę domy przybiera się tam chyba jeszcze tylko w Boże Narodzenie.

Oto liczby ilustrujące aktualne halloweenowe trendy (dane za Forbes.com):

158 mln - tyle osób będzie w Stanach obchodzić to święto

 

 

 

 

 

75,3 USD - tyle przeciętny Amerykanin wyda na obchody

2,6 mld USD - a tyle mają wydać łącznie

 

 

 

2,08 mld USD - tyle z powyższej kwoty przeznaczą na słodycze

 

 

 

 

330 mln USD - a tyle na stroje halloweenowe dla zwierząt domowych  

 

 

 

 

W Polsce Halloween przyjmuje się z dużym oporem. Wprawdzie branża gastronomiczna (zwłaszcza kluby i restauracje), dekoracyjna oraz sprzedawcy dyń próbują święto wykorzystać i nakłonić do rozrzutności, ale wciąż wigilia Wszystkich Świętych nie ma tyle szczęścia co choćby również pożyczone od Zachodu Walentynki. 

Napotyka wręcz na coraz większe trudności, głównie ze strony duchowieństwa i zaangażowanych katolików świeckich. W tym roku za namową jednego z tygodników katolickich zorganizowali wręcz w kontrze do Halloween akcję na Facebooku, zyskującą coraz szersze grono zwolenników. Dołączyło już do niej 26 tys. osób.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AD, Forbes.com

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane