Zysk operacyjny w II kwartale 2016 r. zwiększył się o 40 proc. do 752 mln EUR przebijając prognozy analityków (mediana na poziomie 737 mln EUR). To najwyższa dynamika od czwartego kwartału 2011 r.

Zyski były napędzane przez wzrost dostaw paczek dla internetowych sprzedawców detalicznych oraz wzrost niemieckich stawek pocztowych dla standardowych listów – napisała spółka z Bonn w oświadczeniu.
Przychody w drugim kwartale spadły o 3,5 proc. do 14,2 mld euro, hamowane przez wahania walutowe i niższe dopłaty paliwowe.
Deutsche Post, która jest także właścicielem marki logistycznej DHL, uważa, że wzrost generowany przez handel elektroniczny będzie w stanie z nawiązką zrekompensować osłabiający się biznes listowy, który jak się oczekuje, odnotowywać będzie spadek o 3 procent rocznie.
Boom w sprzedaży detalicznej on-line nie ustaje – mówi Larry Rosen, dyrektor finansowy Deutsche Post.
Operator podtrzymał swoją całoroczną prognozę zysku. Tegoroczny wynik EBIT ma wynieść od 3,4 do 3,7 mld EUR.
Na początku roku DP podniosła cenę doręczenia standardowego listu z 62 do 70 eurocentów.