Handel elektroniczny wspiera wyniki Deutsche Post

Kwartalny zysk Deutsche Post wzrósł najmocniej od ponad 4 lat, donosi Bloomberg. Wyniki niemieckiego potentata usług pocztowo-kurierskich wsparł wzrost cen i wysoki wolumen dostaw.

Zysk operacyjny w II kwartale 2016 r. zwiększył się o 40 proc. do 752 mln EUR przebijając prognozy analityków (mediana na poziomie 737 mln EUR). To najwyższa dynamika od czwartego kwartału 2011 r. 

Deutsche Post
Zobacz więcej

Deutsche Post

Bloomberg

Zyski były napędzane przez wzrost dostaw paczek dla internetowych sprzedawców detalicznych oraz wzrost niemieckich stawek pocztowych dla standardowych listów – napisała spółka z Bonn w oświadczeniu.

Przychody w drugim kwartale spadły o 3,5 proc. do 14,2 mld euro, hamowane przez wahania walutowe i niższe dopłaty paliwowe.

Deutsche Post, która jest także właścicielem marki logistycznej DHL, uważa, że wzrost generowany przez handel elektroniczny będzie w stanie z nawiązką zrekompensować osłabiający się biznes listowy, który jak się oczekuje, odnotowywać będzie spadek o 3 procent rocznie.

Boom w sprzedaży detalicznej on-line nie ustaje – mówi Larry Rosen, dyrektor finansowy Deutsche Post.

Operator podtrzymał swoją całoroczną prognozę zysku. Tegoroczny wynik EBIT ma wynieść od 3,4 do 3,7 mld EUR. 

Na początku roku DP podniosła cenę doręczenia standardowego listu z 62 do 70 eurocentów. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Świat / Handel elektroniczny wspiera wyniki Deutsche Post