
Według szacunków firmy Accenture, wartość handlu prowadzonego w mediach społecznościowych do roku 2025 ma rosnąć co najmniej trzykrotnie szybciej niż w przypadku tradycyjnych kanałów i od poziomu 492 mld USD odnotowanego w roku 2021 zwiększyć się do 1,2 bln USD w roku 2025.
Handel społecznościowy, definiowany jest jako transakcje, które odbywają się wyłącznie w kontekście platformy mediów społecznościowych takich jak np. Facebook, TikTok i WeChat. Zakupy w głównej mierze mają być napędzane przez konsumentów z pokolenia Z i milenialsów. Ich udział w wydatkach prognozowany jest na 62 proc.
Raport firmy konsultingowej wskazuje, że do najpopularniejszych produktów sprzedawanych za pośrednictwem portali społecznościowych należą odzież, elektronika użytkowa, artykuły wyposażenia wnętrz, a także, kosmetyki i środki pielęgnacji osobistej.
Accentura wyliczyła również, że w 2021 r. około 3,5 miliarda ludzi korzystało z mediów społecznościowych, spędzając na nich średnio dwie i pół godziny dziennie.