Handel w social mediach wzrośnie do 1,2 bln USD do 2025 r.

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 04-01-2022, 11:07

Prognozy wskazują, że handel realizowany poprzez media społecznościowe będzie w najbliższych latach zdecydowanie szybciej się rozwijał niż w kanałach tradycyjnych. W ciągu trzech lat osiągnie pułap 1,2 bln USD, informuje Bloomberg.

Adobe Stock

Według szacunków firmy Accenture, wartość handlu prowadzonego w mediach społecznościowych do roku 2025 ma rosnąć co najmniej trzykrotnie szybciej niż w przypadku tradycyjnych kanałów i od poziomu 492 mld USD odnotowanego w roku 2021 zwiększyć się do 1,2 bln USD w roku 2025.

Handel społecznościowy, definiowany jest jako transakcje, które odbywają się wyłącznie w kontekście platformy mediów społecznościowych takich jak np. Facebook, TikTok i WeChat. Zakupy w głównej mierze mają być napędzane przez konsumentów z pokolenia Z i milenialsów. Ich udział w wydatkach prognozowany jest na 62 proc.

Raport firmy konsultingowej wskazuje, że do najpopularniejszych produktów sprzedawanych za pośrednictwem portali społecznościowych należą odzież, elektronika użytkowa, artykuły wyposażenia wnętrz, a także, kosmetyki i środki pielęgnacji osobistej.

Accentura wyliczyła również, że w 2021 r. około 3,5 miliarda ludzi korzystało z mediów społecznościowych, spędzając na nich średnio dwie i pół godziny dziennie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane